OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu två IT-samordnare med god kunskap om hantering av telefoner och datorer till enheten Digitalisering och IT inom Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen (ÄVO). För oss är det viktigt att sätta verksamheten och medarbetaren i fokus, de vi är till för, varje dag. Som IT-samordnare bidrar du till att stödja och skapa goda förutsättningar för verksamheten i vårt gemensamma uppdrag för ÄVO.
Du kommer att arbeta i servicedesk på vårt huvudkontor Zirkongatan 7, där vi stödjer verksamheter på plats och på distans. För detta uppdrag behöver du ha ett tydligt kundperspektiv och vara serviceinriktad. Du är bra på att samverka med andra aktörer och är en utförare som kan se helhet och förstå hur alla delar hänger ihop. Vidare har du förmåga att prioritera och strukturera ditt eget arbete, är noggrann och tar dina arbetsuppgifter på allvar. Du deltar också aktivt i att utveckla enhetens verksamhet.
Under en arbetsvecka kan du bland annat behöva hantera digital utrustning och lokal support, administrera konton, behörigheter, licenser, underhåll och beställningar samt lära ut hur vi använder vår IT på bästa sätt.
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är en glädjespridande lagspelare med ett verksamhetsfokus som arbetar för sina kollegor och enhetens bästa samt är lyhörd för verksamheternas önskemål.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha minst gymnasieutbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
För att du ska kunna lyckas med ditt uppdrag är det meriterade med följande kompetenser och egenskaper:
• Erfarenhet av serviceinriktad verksamhet
• Utförande av dina uppgifter självständigt, noggrant och samarbetar bra med andra
• Besitter ett starkt intresse och kunskap för telefoni- och datorhantering samt liknande IT-utrustning
• Arbetat med ärendehantering
• Kunskaper om inköpsprocessen
• Vana av att ge support och även hjälpa till praktiskt
• God förmåga att uttrycka dig tal och skrift på svenska
Erfarenhet av liknande roller och verksamhet ses positivt. Har du kunskap kring Göteborgs Stads verktyg som exemplifieras nedan är det ett extra plus, men inte nödvändigt:
• Ärendehantering i ServiceNow
• Proceedo för telefoni och serviceportalen
• Telefonkatalogen CMG
• Arbete i TSO (Tele2 service online) portalen
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.