OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 4-5 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden behöver förstärkning med en IT-samordnare. Om du är intresserad av att vill jobba i en miljö med mycket driv och hög kompetens är detta rätt arbetsplats för dig.
Kunden söker en IT-samordnare till den avdelning som ansvarar för IT-administration, där du kommer vara en viktig resurs för att säkerställa att dina kollegor har ett effektivt och fungerande IT-stöd.
Rollen som IT-samordnare innebär ett ansvar för att IT-stödet till medarbetarna hos kunden fungerar. Arbetsuppgifterna är i huvudsak operativa och innefattar bl.a. att genomföra felsökningar, hantera licenser, viss systemförvaltning, ansvar för IT-utrustning på kontoren (nätverk, skrivare och konferensutrustning), ge support till chefer och medarbetare, genomföra inköp/ upphandling och agera beställarstöd.
Härtill innefattas arbete i form av att ta fram processer, rutiner och lathundar och genomföra utredningar samt agera strategiskt beslutsstöd.
Tjänsten ställer höga krav på att självständigt kunna planera och strukturera sitt arbete samt att informera, leda och samverka med andra roller i verksamheten för att nå goda resultat. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är lyhörd för verksamheters behov och försöker se lösningar och möjligheter. Som person är du pedagogisk, strukturerad, och mån om att bygga goda arbetsrelationer.
Konsulten kommer ingå i ett team där arbetsspråket i såväl tal som skrift sker på svenska.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Eftergymnasial utbildning med IT-inriktning och arbetat som IT-samordnare (eller likvärdigt arbete) i minst 3 år eller har arbetet som IT-samordnare (eller likvädigt arbete) i minst 5 år.
- Minst 3 års erfarenhet av operativt arbetet med AV, skrivare, arbetsplatser, datakommunikation i organisation med minst 200 arbetsplatser.
- Minst 3 års erfarenhet av att ha arbetat med hantering av licenser , dvs inköp, administration, avtal.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Självständigt skapat underlag för projektering och beställning av fastighetsnät vid minst 2 tillfällen.
- Upphandlat enligt LOU eller LUF eller LUFS vid minst 2 tillfällen.
- Arbetat i offentlig sektor i minst 1 år.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström