IT-samordnare på stadsbyggnadsförvaltningen

IT-samordnare på stadsbyggnadsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Luleå har både storstadens utbud och småstadens närhet. En hållbar kuststad med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider.

Luleå kommun är en av Norrbottens största arbetsgivare med ungefär 7 000 medarbetare. Alla våra 300 yrken har något gemensamt; vi har stor betydelse, vi gör skillnad och vi skapar värde och livskvalitet för kommunens 78 500 invånare. Med andra ord så spelar vi en viktig roll. Varje dag, året om, för Luleå. Vill du också spela roll?


HR och kommunikationssektionen är en av två sektioner i Staben på stadsbyggnadsförvaltningen. Vi är åtta medarbetare på sektionen som arbetar strategiskt och operativt inom HR, kommunikation, IT, arkiv och diarium. Sektionen är ett stöd till förvaltningsledningen, avdelningschefer och verksamheterna i arbetet med att uppnå satta mål och en effektiv verksamhet. Vi arbetar även med utveckling och förändring av förvaltningens processer.

ARBETSUPPGIFTER
Som IT-samordnare i Luleå kommun har du en samordnande roll inom IT-området på förvaltningen. Du är förvaltningens kontaktperson gentemot kommunstaben och övriga förvaltningarnas IT-funktioner.
Ditt uppdrag är främst att samordna och ta omhand behov som verksamheten har i olika IT frågor. Du är drivande i förvaltningens långsiktiga utveckling inom IT- området och vår representant i olika IT- projekt.
Du inför kommunens systemförvaltningsmodell för våra IT-system och verktyg. Din roll blir efter det att vara objektsförvaltningsledare för förvaltningens IT-stöd. Vidare kommer du även att medverka eller projektleda utvecklingen av verksamhetsnära IT-projekt.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av:

• systemförvaltning/förvaltningsledning inom IT
• att driva projekt som projektledare
• agila arbetssätt och verktyg
• informationssäkerhetsarbete GDPR



KVALIFIKATIONER
Du har en eftergymnasial utbildning/universitetsexamen inom IT eller annan utbildning, eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att Du har erfarenhet av arbete som objekt/förvaltningsledare, projektledare eller annan självständig roll inom offentlig sektor.
Det känns naturligt för dig att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Vi söker dig som är självständig, systematisk och tar initiativ och hittar vägar så att aktiviteter genomförs och mål nås. Du vill arbeta så väl operativt som strategiskt och har förmåga att göra avvägningar och prioritera. Du har lätt för att kommunicera och har en vilja att i samverkan lösa saker på bästa sätt. Du är också bekväm i samarbete på distans och nyttjar alla kanaler och verktyg för det. Du har god kännedom om digitala kanaler för kommunikation med våra kunder/medborgare. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
För dig är Luleå kommuns värdegrund; Engagemang, Kompetens, Ansvarstagande, något helt naturligt.



ÖVRIGT
Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns värdegrund där ledorden är Engagerade, Ansvarstagande och Kompetenta.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Tips!
Nyfiken på Luleå? flyttatilllulea.se
Följ oss på Facebook - Jobba i Luleå kommun
Alla våra lediga jobb finns på lulea.se/ledigajobb

Sammanfattning

Liknande jobb


IT-koordinator till samhällsviktiga kommunikationstjänster

IT-koordinator till samhällsviktiga kommunikationstjänster

20 december 2024

19 december 2024

18 december 2024