OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 900 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kompetens, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.
Hallands sjukhus omfattar akutsjukhusen i Halmstad och Varberg och vi bedriver även planerad verksamhet i Kungsbacka och Falkenberg. Vi har cirka 3 500 medarbetare som arbetar för att ge den bästa möjliga vården till hallänningarna och vi erbjuder specialistvård med hög kvalitet och god tillgänglighet. Våra medarbetare är nyckeln till att Hallands sjukhus har mycket goda resultat i många nationella mätningar och vi arbetar med ständiga förbättringar.
Inom sekretariatet arbetar idag ett 40-tal medicinska sekreterare, som bemannar för närvarande tre kliniker – Ögonkliniken, Ögon-näs-halskliniken, Rehabiliteringskliniken – i såväl Halmstad som Varberg.
Då vi nu utökar tjänsterna inom sekretariatet söker vi ytterligare en IT-samordnare med placering på Rehabiliteringskliniken i Halmstad. Rehabiliteringskliniken organiserar arbetsterapeuter, ditetister, kuratorer, logopeder, psykologer, sjukgymnaster och läkare inom Region Halland. Kliniken ansvarar för smärtrehabilitering och den rehabiliteringsmedicinska verksamheten inom Region Halland.
Rehabiliteringsklinken har tre utbudspunkter, där Varberg och Kungsbacka har mottagningsverksamhet och Halmstad bedriver slutenvård och mottagningsverksamhet.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att delta i olika processer och vara en viktig nyckelperson i det förbättringsarbete som pågår i Region Halland. Rollen som IT-samordnare är en viktig funktion för klinikens IT-utveckling. Du kommer att ha ett nära samarbete med klinikens IT-samordnare och avdelningschefer. Uppdraget som IT-samordnare innefattar också att tilldela och avsluta IT-behörigheter, ansvara för klinikens datorutrustning och vara behjälplig i det dagliga arbetet med IT-frågor. Personalens generella IT-kunskap behöver kontinuerligt stärkas i takt med utvecklingen, därför söker vi dig som har god pedagogisk förmåga. Du kommer att bli den som skapar gemensamma lokala rutiner för enheterna inom kliniken. Lokala rutiner sker i samarbete med övriga IT-samordnare på område 2:s kliniker. Arbetsfältet är brett och geografiskt utspritt i länet varför du behöver resa en del i tjänsten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har ett stort intresse för IT och är en erfaren medicinsk sekreterare eller har annan lämplig bakgrund.
Vi strävar efter att ha rätt person på rätt plats och lägger därför stor vikt vid din personliga lämplighet. Vi förutsätter att du har god samarbetsförmåga. Du trivs även med att arbeta såväl självständigt som i grupp. Uppdraget som IT-samordnare kräver att du kan se helheten och agera utifrån detta.
Vidare har du goda kunskaper i svenska språket. Det förutsätts att du har mycket goda IT-kunskaper och datorvana. Tidigare arbete i VAS och i projektform är meriterande.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden.
Välkommen med din ansökan!
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anette Johansson, avdelningschef
035-13 16 09
Maria Johansson, PA-konsult område 2
035-13 11 75
Jenny Millberg, Vision
035-14 77 71
Maria Johansson PA-konsult
035-13 11 75
Anette Johansson, Avdelningschef
035-13 46 07
Marita Backe, bitr. Avdelningschef
035-13 16 09
Maria Johansson, PA-konsult
035-13 11 75
Avdelningschef Anette Johansson
035-13 11 56
Ställföreträdande avdelningschef Susanne Karlsson Öhlin
035-13 16 09
PA-konsult Maria Johansson
035-13 11 75