OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill arbeta som IT-samordnare hos en myndighet i Stockholm. Ditt uppdrag kommer att vara en viktig del för att myndigheten ska kunna utföra sitt arbete och utveckla både arbetssätt och organisationen. Tillsammans med det avdelningen för digital utveckling kommer du att se till att ta vara på möjligheter och se till att rätt förutsättningar finns för myndighetens digitala utveckling.
Ort: Stockholm
Start: Omgående
Omfattning: 100 %
Arbetsbeskrivning
Under detta uppdrag kommer du att höra till den avdelning som ansvarar för den digitala verksamhetsutvecklingen. Du arbetar i ett mindre team vars uppdrag bland annat är att leda arbetet kring myndighetens digitala utveckling och det interna innovationsarbetet. Dina arbetsuppgifter kan komma att variera men uppdraget går framför allt ut på att säkerställa att arbetsverktyg inom organisationen fungerar som de ska. Inom organisationen har det nyligen skett en omställning för att möjliggöra digitala möten, workshops och konferenser. Omställningen ställer höga krav på både hård- och mjukvara. Ditt arbete är en viktig del i utvecklingen av myndigheten, och att förvalta de möjligheter som finns.
Din profil
Den rätta personen för detta uppdrag har en eftergymnasial utbildning inom IT, exempelvis som högskoleingenjör med datainriktning. Du ska även ha arbetat minst tre år i en liknande roll, eller med liknande arbetsuppgifter. Om du har en gymnasieutbildning med IT-inriktning och även har jobbat minst fyra år med liknande arbete kan du också vara rätt person för detta uppdrag.
Du har erfarenhet av och kunskap om Microsoft-produkter, så som Windows och Microsoft 365. Även erfarenhet av mjuk- och hårdvara för hybridarbete är ett krav för denna tjänst. Du talar och skriver obehindrat på både engelska och svenska.
Du har en flexibel och pedagogisk inställning, och tar dig an arbetsuppgifter med ansvar och driv. Tålmodighet och förmåga att nätverka med andra är även viktiga egenskaper att ha för denna tjänst.
Det är meriterande om du har:
* Goda kunskaper om datorer, kringutrustning, nätverk och informationssäkerhet
* Erfarenhet av arbete på myndighet
Om Experis
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.
Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.
Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta researcher Philip Erlandsson på philip.erlandsson@se.experis.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi