OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Beskrivning
Globala gymnasiet är en skola där lärande för hållbar utveckling står i fokus.
Hälften av tiden arbetar eleverna med aktuella tvärvetenskapliga projekt där datorn är ett viktigt verktyg för kommunikation och kunskapsinhämtning.
Vi ser IT som en naturlig del av det pedagogiska arbetssättet och datorn som verktyg utgör en självklar del i undervisningen för lärare och elever. Varje elev och lärare har en bärbar dator (Mac) och alla kurser finns tillgängliga på vår pedagogiska plattform (Skolplattformen och Google Classroom/Drive).
Vi letar nu efter dig som kan vara spindeln i nätet vad gäller IKT-samordning och teknisk support på skolan. Vi arbetar just nu i en Mac-miljö för elever och lärare, och PC för administrativ personal. I höst kommer några av våra elever och lärare även jobba med Chromebooks. Du är van vid eller har ambitionen av att arbeta på en skola med högt i tak och där kulturen präglas av att dela och lära av varandra. IT-kompetensen och användning av digitala arbetssätt är redan hög bland vår personal.
Tjänsten är ett vikariat från oktober 2020 till slutet av januari 2021.
Arbetsuppgifter
- Din främsta uppgift är att vara tillgänglig för elever och lärare vid problemlösning inom IT-området. Du hjälper till med kontohantering och andra ärenden knutna till de enheter som används.
- Du kommer både att arbeta med användarrelaterade supportärende och ansvara för skrivare och projektorer och annan IT-utrustning på skolan.
- Du kommer även att vara skolans representant i Stockholms stads nätverk för IT-samordnare.
- Vi söker dig som har goda kunskaper inom IT-området kopplat till skolverksamhet, helst inom gymnasiet. Du kommer även att vara skolans representant i Stockholms stads nätverk för IT-samordnare.
Kvalifikationer
- Vi söker dig med god kunskap inom IT-området kopplat till skolverksamhet, helst inom gymnasiet. Vi er med fördel att du har ett eller ett par års erfarenhet av IT-support
- Du är positiv och hjälpsam oavsett problemställning och du är van vid att hantera digitala enheter i flera olika miljöer, gärna erfarenhet av Mac och Google Classroom.
- Du behöver vara självgående, initiativtagande och kommunikativ med elever, kollegor och chefer.
- Som person är du flexibel och social, samt har en hög känsla för service och behåller ditt lugn i stressade situationer. Du har lätt att samarbeta och samverka med både personal och elever, och har ett lösningsorienterat förhållningssätt.
- Du bör ha goda kunskaper i svenska och vara duktig på att uttrycka dig i både tal och skrift.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat som IT-samordnare eller IKT-pedagog inom Stockholms stad och att du har vana att arbetat med Skola24 och övriga administrativa system som staden använder såsom Office365, Agresso etc.
Välkommen med din ansökan!
OBS! Urval till tjänsten kommer att ske löpande under ansökningperioden. Vid eventuell övertalighet kan tjänsten komma att tas i anspråk.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.