IT-samordnare till Lantmännen

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad problemlösare med stort intresse för IT & produktion? Vi söker just nu en IT-samordnare till vår kund Lantmännen Unibake Sverige. Vi söker dig som trivs i en händelserik miljö och med att ha brett ansvar som omfattar bl.a. IT-support, nätverk, affärsstöd och affärsutveckling i såväl kontors- som produktionsmiljö.

Tjänsten är en direktrekrytering så anställningen blir direkt hos vår kund Lantmännen Unibake Sverige.

Arbetsuppgifter
I rollen som IT-samordnare ansvarar du för daglig drift & support av vår IT-miljö, agerar länk mellan Unibake Sverige och övriga delar av Lantmännen koncernen samt bistår i olika initiativ och affärsutvecklingsprojekt.
 
Du supporterar och agerar affärsstöd till våra kollegor på bolagets två kontor samt tre produktionsenheter i Örebro, Mantorp och Huddinge. Du ingår i Team Finance & IT och rapporterar till Finance & IT Director för Unibake Sverige. Inom ansvarsområdet IT är du kollega med Local IT Manager samt har en nära samverkan med Lantmännens centrala IT-enheter samt Helpdesk.
 
Löpande ansvarar du för service & support av hårdvaror, applikationer, nätverk, licenser, installation & konfigurering av datorer & servrar, beställningar av IT-förbrukningsmaterial samt koordinering av underleverantörer. Du har tät dialog med Helpdesk och du ansvarar för att säkerställa att Lantmännens riktlinjer, guidelines & IT-policy efterlevs.
 
IT-utmaningar och förbättringsprojekt är ständigt pågående. Du stöttar framdrift, felsöker samt koordinerar åtgärder, allt med ett lean-mindset. I vissa fall är det aktuellt med dialog med externa parter, så som underleverantörer. De lokala produktionssystemen är centrala i verksamheten och du spelar en viktig roll avseende support, problemlösning & åtgärder därav.
 
Verksamheten och därmed också IT är under ständig utveckling, där IT-infrastruktur och IT-säkerhet är viktiga pusselbitar. Här vill vi att du ska vara med att utveckla & driva verksamheten framåt!
 
I rollen kommer du utgå från Örebro men då vi har verksamhet på flera orter kommer det förekomma resor i tjänsten någon dag i veckan.

Din profil och kvalifikationen
Som IT-samordnare ser vi att du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresset och viljan att hjälpa andra och anstänger dig för att leverera lösningar, där du sätter kvalitet högt på agendan samtidigt som du tar hänsyn till det större perspektivet. Du kommer samarbeta med många internationella kontakter och därför ser vi att du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

Vi ser gärna att du har viljan av att utvecklas inom projektledning med mål att driva och koordinera IT-projekt både självständigt samt i tvärfunktionella projekt. Du är flexibel och har lätt att prioritera och ta beslut i högt tempo.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav
- Gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning
- Erfarenhet av IT-support alternativt annan relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- B-körkort
- Erfarenhet av hårdvaror, Windows server samt av systemintegrationer & kravställning på integrationer (tex EDI-lösningar)
- Goda kunskaper i Windows med tillhörande standardapplikationer
- Goda kunskaper inom nätverk
Meriterande
- Erfarenhet av projektledning inom IT-projekt
- Erfarenhet av Microsoft Dynamics
Vad vi erbjuder
Lantmännen är en stor internationell koncern och har en unik bredd i sin verksamhet. Detta innebär att det finns utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Lantmmännen arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag.

Låter det intressant? Vi hoppas det! Ansök redan idag, dock senast den 28-02-2023.

Välkommen med din ansökan!
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Josefine Gustafsson på tfn: 0734-159357 eller josefine.gustafsson@centric.eu


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 8 februari 2023
  • Ansök senast: 8 maj 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024