OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En dag på jobbet
Som IT-samordnare kommer du ha ett övergripande ansvar för kontorets IT-struktur i en roll som präglas av strategiskt framåttänk såväl som operativa och tekniska frågor. Du planerar och driver kontorets IT-utveckling framåt och deltar konsultativt i verksamhetsutvecklande projekt.
I din roll kommer du att:
- Projektleda IT-projekt, exempelvis upphandling och implementering av nya system och verktyg, samt representera kontoret i kommunövergripande IT-projekt
- Verka för en ökad digital mognadsgrad på kontoret
- Bidra till att utveckla kontorets verksamhet genom förbättrad och förändrad användning av IT samt delta i kontorets utvecklingsteam
- Stötta kontorets systemförvaltare i tekniska frågor
- Hantera licenser för kontorsgemensamma programvaror
- Ansvara för beställningar och mindre inköp avseende IT och teknikrelaterad utrustning
- Förvalta kontorets del i den kommungemensamma e-tjänsteplattformen
Vem är du?
Du kommunikativ, driven och lyhörd för kontorets behov. Du samarbetar med externa parter såväl som kommunens IT-enhet och koordinerar kontorets arbete med IT-relaterade frågor. Vi söker dig som har mångårig erfarenhet inom strategiskt och utvecklingsinriktat arbete med IT samt relevant akademisk utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Erfarenhet av offentliga upphandlingar och IT inom samhällsbyggnadssektorn är mycket meriterande. Du är en kunskapsresurs för andra och du är bra på att anpassa ditt sätt att kommunicera och hur du förmedlar ditt budskap till mottagaren. Du tar ansvar för dina uppdrag och kan själv organisera, prioritera och strukturerar arbetsuppgifterna på ett effektivt sätt. Du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.
Personliga egenskaper:
Som person är du initiativtagande och lösningsorienterad. Du är strukturerad, analytisk och bidrar till ett gott samarbete.
God kommunikativ förmåga, ett eget driv och samarbetsförmåga.
Vi erbjuder dig
- Friskvårdsbidrag på upp till 3000 kronor per år.
- Flexibel arbetstid, i form av årsarbetstid, vilket innebär att du till stor del kan styra över din egen arbetstid.
- Möjlighet att arbeta upp till 50% på distans
- Möjlighet att växla in din semesterersättning till extra lediga dagar.
För mer detaljerad information kring våra förmåner läs mer på vår externa hemsida.
Välkommen till oss!
Ledningsstaben är ett härligt gäng som består av tio medarbetare och arbetar med en bredd av arbetsuppgifter såsom extern och intern kommunikation, verksamhetsutveckling, registratur och utredningar för att nämna några. Arbetsplatsen finns i stadshuset i Södertälje som ligger ett stenkast från buss och pendeltåg.
Vänta inte att höra av dig, vi vill veta mer om dig! Vi arbetar löpande med rekryteringen till denna tjänst så skicka din ansökan så snart som möjligt!
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.