OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten söker nu en engagerad och ansvarstagande IT-samordnare till Linköping.
Arbetsplatsbeskrivning:
IT-avdelningen består för närvarande av drygt 1 300 anställda som ansvarar för all IT som används av myndighetens 40 000 anställda.
Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Sektionen Leveranssamordning är indelade i tre geografiska områden: Nord/Mitt, Stockholm/Bergslagen och Syd/Öst/Väst. För denna tjänst är kontoret beläget i Linköping där vi erbjuder flexibla arbetstider med möjlighet att arbeta hemifrån upp till två dagar i veckan.
Arbetsbeskrivning:
Leveranssamordning har ett helhetsansvar för införande och leverans av ny teknik, där fokus ligger på koordinering och samordning. Som IT-samordnare arbetar du både enskilt och i team och har många kontaktytor både internt och externt i form av produktägare, entreprenörer, andra myndigheter samt interna verksamheter. Våra uppdrag är av varierande storlek och kan innebära IT-samordning i ett nytt polishus, i förändringar av befintliga lokaler eller vid införande av nya system och verktyg för att utveckla och förbättra det polisiära arbetet både strategiskt och ute i fält. Resor förekommer i arbetet.
Kvalifikationer:
Detta är en möjlighet för dig som har:
Eftergymnasial utbildning eller motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som likvärdig
Minst ett års relevant arbetslivserfarenhet av liknande arbete som innefattat uppdrag av samordnande/planerande karaktär
Erfarenhet av att delta i förändrings- och utvecklingsarbeten, som för Polismyndigheten bedöms som relevant
B-körkort och har vana att köra bil
God förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift
Svenskt medborgarskap
Meriterande
Det är meriterande om du även har:
Erfarenhet av implementering av fastighetsnät
Erfarenhet av arbete med IT-teknisk infrastruktur
Erfarenhet av Jira/Confluence eller motsvarande
Erfarenhet av agilt arbetssätt
Erfarenhet av arbete med säkerhetssystem, larm- och passersystem
Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är positiv, ansvarstagande, engagerad och strukturerad. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är proaktiv och har ett serviceinriktat förhållningsätt till alla du bemöter i arbetet. Vi ser att du har ett starkt driv och är nyfiken på att ständigt lära dig mer inom ditt kompetensområde. Du behöver också vara en god kommunikatör och lagspelare som kan hantera många kontaktytor samt ha god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen är du välkommen att ta kontakt via, tfn 010-56 56 962.
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen kontakta Alfredh Öhrnberg, HR-konsult, alfredh.ohrnberg@polisen.se
Övrig information:
I denna rekrytering kan löpande urval göras.
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: IT-samordnare
Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.
Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Spara ner urvalsenkäten och bifoga den i mailet med din ansökan/ditt CV. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Gå in på polisen.se och sök fram den aktuella annonsen, spara ner urvalsenkäten, fyll i den och bifoga den i mailet med din ansökan/ditt CV.
Välkommen med din ansökan i form av CV och besvarade urvalsfrågor via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 27 september 2024. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer 523.389/2024 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Polismyndigheten
Polismyndigheten erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
#LI-Hybrid