OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då kan vi erbjuda dig ett ansvarsfullt arbete i en kommun med framåtanda. Som medarbetare har du en betydelsefull roll i vårt gemensamma mål att ge bästa möjliga service och omsorg till våra invånare.
Inom socialförvaltningen finns verksamheterna äldreomsorg, funktionshinderomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning samt individ- och familjeomsorg.
IT-samordnaren ingår i socialförvaltningens centrala ledningsfunktion. Tjänsten är direkt underställd förvaltningschefen. IT-samordnaren är systemförvaltare för verksamhetssystem inom socialförvaltningen (där Pulsen Combine är det största). Du blir en av två IT- samordnare inom förvaltningen.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär att självständigt planera och genomföra sitt arbete i samverkan med chefer och medarbetare och att utgöra ett stöd för verksamheterna utifrån deras behov. Tjänsten kräver en god förmåga till samarbete och ansvarstagande samt kunskap i systemförvaltning.
Arbetsuppgifterna består bland annat av:
• Systemförvaltning av socialförvaltningens verksamhetssystem och stöd till användare.
• Hantering av kontakter/behörigheter mm för externa system som verksamheten använder.
• Att initiera, utveckla och införa system och digitala välfärdstjänster.
• Delaktighet i det kommunövergripande digitaliseringsarbetet.
• Omvärldsbevakning inom området.
• Risk- och sårbarhetsanalyser.
• Kvalitetssäkring och uttag av statistik för uppföljningar, offentlig statistik etc
• Utbildning till förvaltningens medarbetare
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en utbildning på högskolenivå inom IT/digitalisering eller arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.
Tidigare erfarenheter av systemförvaltning, verksamhetsutveckling/projektledning samt kunskap om upphandling är meriterande. Du behöver ha en god förmåga att presentera komplex information på ett pedagogiskt sätt, samt planera och driva socialförvaltningens utveckling framåt med en hög kvalitet. Du behöver ha erfarenhet av att ta fram utbildningsmaterial och att hålla i utbildningar. Körkort är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet/kunskap om socialtjänstens verksamheter. Meriterande är erfarenhet och kunskap om beslutsstöd.
Vi lägger stor vikt vid personlig kompetens i form av
• självständighet
• flexibilitet
• samarbetsförmåga och att skapa goda relationer
• vana att uttrycka dig i tal och skrift
• att strukturera arbetet
• förmåga att undervisa och instruera
ÖVRIGT
Habo kommun eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund. Vår värdegrund utgår från begreppen Engagemang, Närhet och Ansvar.
I Habo kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Habo kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt e-rekryteringssystem kan du skicka din ansökan till: Habo kommun, Personal- och löneenheten, Box 212, 566 24 Habo. Ange referensnummer på din ansökan.
Ansökningshandlingar returneras ej.
Inför rekryteringsarbetet har Habo kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Svenningsson
036-442 83 26
Fackliga företrädare når du via växel
036-442 80 00
Betty Svensson
036-442 83 25
Bibbi Åhgren
036-442 83 46
Iréne Hård
036-422 83 33
Ann-Louise Gillek
036-442 83 55
Eva-Lotta Zäther
036-4428461
Johanna Rydberg
036-4428229
Fackliga företrädare nås via vår växel
036-442 80 00
Anetthe Jovanovic Karlsson
036-442 81 41