OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till.
Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra.
Socialförvaltningen i Bodens kommun är indelad i verksamhetsområdena äldreboenden, hemtjänst, individ- och familjeomsorg, Boende och Stöd samt hälso- och sjukvårdsenheten med totalt ca 900 medarbetare.
Vi söker en IT-samordnare med kompetens inom IT- och socialtjänstområdet. IT-samordnaren ingår i enheten för förvaltningsadministration med olika kompetenser inom områdena administration, verksamhetsuppföljning, taxor och avgifter samt IT.
Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden
ARBETSUPPGIFTER
De huvudsakliga arbetsuppgifterna blir att utifrån verksamhetens behov förvalta/supporta och utbilda i socialförvaltningens verksamhetssystem, medverka operativt i utvecklingsarbete och organisationsförändringar som påverkar verksamhetssystem. Ge stöd till verksamheten att digitalisera och utveckla verksamhetssystem. Som IT-samordnare kommer du att tillsammans med de andra i enheten medverka i stöd och support till användarna. I arbetet ingår samverkan med socialförvaltningens medarbetare i IT-frågor, kommunens centrala IT-kontor samt externa samverkanspartners/leverantörer. Tjänsten har en tydlig utvecklingsinriktning mot verksamhetens nuvarande och framtida behov av IT-stöd.
För närvarande har vi verksamhetssystemet Treserva. Byte av verksamhetssystem kommer att påbörjas under 2022 till ett länsgemensamt system där länets samtliga kommuner ingår i ett samverkansprojekt.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med IT-inriktning på högskolenivå eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren prövar likvärdig. Erfarenhet av förvaltning och/eller utveckling av IT-system samt kommunikation ser vi också som en merit. Det är en särskild merit att ha kunskaper och erfarenheter av digitala arbetsflöden inom socialtjänsten.
Viktiga egenskaper är initiativförmåga och att du kan arbeta långsiktigt och självständigt. Du ska vara strukturerad och ha lätt för att anpassa dig till nya uppdrag. Eftersom uppdraget innebär att du har flera olika samarbetspartners måste du ha en god servicekänsla, vara lyhörd, god pedagog och ha problemlösande förmåga samt kunna bygga goda relationer.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.