IT- samordnare till socialförvaltningen

IT- samordnare till socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig!


Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv.


Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande.


Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra.

Välkommen till oss!

Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden

Vi söker en IT-samordnare till socialförvaltningen. Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
De huvudsakliga arbetsuppgifterna blir att utifrån verksamhetens behov förvalta/supporta och utbilda i socialförvaltningens verksamhetssystem, medverka operativt i utvecklingsarbete och organisationsförändringar som påverkar verksamhetssystem. Ge stöd till verksamheten att digitalisera och utveckla verksamhetssystem. Som IT-samordnare kommer du att tillsammans med de andra i enheten medverka i stöd och support till användarna. I arbetet ingår samverkan med socialförvaltningens medarbetare i IT-frågor, kommunens centrala IT-kontor samt externa samverkanspartners/leverantörer. Tjänsten har en tydlig utvecklingsinriktning mot verksamhetens nuvarande och framtida behov av IT-stöd.

För närvarande har vi verksamhetssystemet Treserva. Byte av verksamhetssystem kommer att påbörjas under 2023 till ett länsgemensamt system där länets samtliga kommuner ingår i ett samverkansprojekt.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med verksamhetsbakgrund inom socialtjänstens verksamheter eller hälso- och sjukvård och som har ett intresse av IT-system inom dessa verksamhetsområden.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning på högskolenivå eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren prövar likvärdig.

Erfarenhet av förvaltning och/eller utveckling av IT-system samt kommunikation ser vi också som en merit. Det är en särskild merit att ha kunskaper och verksamhetserfarenheter av arbetsflöden inom socialtjänsten.

Viktiga egenskaper är initiativförmåga och att du kan arbeta långsiktigt och självständigt. Du ska vara strukturerad och ha lätt för att anpassa dig till nya uppdrag. Eftersom uppdraget innebär att du har flera olika samarbetspartners måste du ha en god servicekänsla, vara lyhörd, god pedagog och ha problemlösande förmåga samt kunna bygga goda relationer.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


IT-koordinator till samhällsviktiga kommunikationstjänster

IT-koordinator till samhällsviktiga kommunikationstjänster

20 december 2024

19 december 2024

18 december 2024