OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sitter du på en bred IT-kompetens? Är du den som kollegor kommer till när mailen slutat fungera, ett nytt program ska installeras eller som pratar dagligen med IT-leverantörer? Då kan rollen som IT-samordnare hos Swemaint vara något för dig! Sök redan idag, då vi tillämpar löpande urval!
OM TJÄNSTEN
Nu söker vi för Swemaints räkning en IT-samordnare till deras Göteborgskontor. I rollen arbetar du brett med både operativa- och strategiska arbetsuppgifter. Du är inkopplad i de allra flesta frågor som rör IT vilket innebär att arbetat är varierat och dina kontaktytor är många. Utöver detta kommer du agera stödfunktion för företagets produktion, både i form av praktisk handledning och administrativt. Som IT-samordnare tillhör företaget KMI-grupp (Kvalitet, Miljö och It). Tillsammans består avdelningen av 4 personer.
Du erbjuds
* En roll med varierande arbetsuppgifter där dagarna ser olika ut
* En arbetsplats som kännetecknas av vänlighet och prestigelöshet
* En gedigen introduktion och överlämning av arbetsuppgifter
ARBETSUPPGIFTER
Rollen som IT-samordnare inom Swemaint är bred och varierande, exempel på dagliga arbetsuppgifter innefattar:
* Agera IT-samordnare inom organisationen
* Agera kontaktperson för leverantörer i IT-frågor
* Agera IT-support för Swemaints anställda
* Projektleda IT-relaterade projekt
* Implementera och följa upp beslutande IT-aktiviteter
* Vid behov genomföra/planera utbildning inom IT, både nationellt och lokalt
* Ansvara för program så som; IFS, Flow Flex, HRM, Evry, Ford, etc
* Inköp av IT, hårdvara och mjukvara
VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet av att leda IT-projekt
* Har erfarenhet av IT-support
* Är obehindrad i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet
* Har goda kunskaper i SQL, Exchange och IT-säkerhet
* Har tidigare arbetat och kommunicerat med externa leverantörer
* Har goda kunskaper i Office-paketet
Det är meriterande om du:
* Har administrativ erfarenhet av IFS eller andra affärssystem
Som person är du:
* Serviceinriktad
* Strukturerad
* En god lagspelare
* Strategisk
Övrig information
* Start: December 2021/Januari 2022
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Placering: Utby, Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen
INFORMATION OM FÖRETAGET
SweMaint är norra Europas ledande företag när det gäller reparations- och underhållstjänster för godsvagnar. Huvudkontoret finns i Göteborg och företaget omsätter ca 400 Mkr med 250 anställda fördelat på 10 olika verkstäder vilka är placerade vid de stora järnvägsknutpunkterna i Sverige. Med dessa verkstäder samt 30 mobila servicefordon och lagerhållning av färdiga utbyteshjul erbjuder SweMaint snabb och effektiv hjälp med hjulbyten, reparationer och övrig service.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231