OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
InfoCare Service AB erbjuder dig goda karriärmöjligheter och spännande uppdrag inom områden som installation, driftsättning och teknisk support.
Vi är Nordens ledande, oberoende tjänsteleverantör och i Sverige har vi kontor på 24 orter där våra konsulter och tekniker dygnet runt och året om ser till att våra kunder, små som stora, har fungerande och lönsamma IT-system. Våra största kunder återfinns hos allt från dagligvaruhandeln till myndigheter från norr till söder. Nu växer vi ytterligare och söker ännu fler, engagerade kollegor.
Vill du bli en av oss?
Det händer mycket på InfoCare och nu finns ett gyllene tillfälle för dig som vill bli en av oss och vara med i en mycket spännande tid. Våra kunder väljer InfoCare som en långsiktig affärspartner och vi har flera nya spännande affärer framför oss. Alla ledare inom InfoCare arbetar aktivt med frågor som medarbetarengagemang, hälsa och tillväxt.
Vad innebär det att arbeta inom Consulting på InfoCare?
Consulting är den del av oss som finns på plats ute hos våra kunder, oftast för längre men ibland även för kortare uppdrag. Som konsult hos oss får du det bästa av två världar – tillhörigheten och gemenskapen som följer av att vara en del av InfoCare och delaktigheten i det dagliga arbetet ute hos din kund.
Du är vår specialist och ambassadör på plats hos kunden och dina arbetsuppgifter varierar utifrån vilken roll du har. Och vilka roller hittar man hos oss? Våra kunduppdrag är allt ifrån strategiska, komplexa roller till kortare projekt och kunderna återfinns inom bland annat fordonsbranschen, teknikföretag, myndigheter mm.
För det här uppdraget söker vi en IT-Server specialist.
Uppdraget består av följande delar:
• Stötta/utbilda kollegor på IT-avdelningen
• Identifiera åtgärder för att effektivisera samt minska personberoende
• Medverka och/eller leda genomförande av överenskomna åtgärder
• Medverka som teknisk specialist i projekt, t.ex. införande av nya verksamhetssystem
• Samarbeta med leverantörer.
• Samarbeta med utvecklingsledare och produktägare
Exempel på utvecklingsarbeten som konsulten skall kunna leda eller medverka i är:
• Automatisera klientdistribution från beställning till leverans hos beställare (Client as a service).
• Automatisera mobildistribution från beställning till leverans hos beställare (Mobile as a service).
• Automatisera behörighetsadministration i Teams/M365 miljön.
• Implementera SSO (Singel Signon) för prioriterade verksamhetssystem.
• Identifiera lösningar eller förebyggande insatser för att minska antalet supportärenden. (Exempelvis self-service lösning för lösenordsbyte.)
Kompetens
Vi bedömer att du behöver minst åtta års erfarenhet som IT-tekniker i liknande uppdrag.
De produktionskritiska tekniska miljöer vi arbetar med och som uppdragsansvarig skall behärska är:
- Windows Server
- PowerShell
- Active Directory/Azure AD
- DNS/DHCP/CA
- Group Policy
- Hyper-V
- SCCM (manuell process som vi vill lämna)
- DPM
- MS SQL
- Exchange (vill vi lyfta till molntjänst)
- M365 (breddinförande pågår)
- Excel VBA/VBScript/cmd
- Generella brandväggskunskaper (Meriterande: Palo Alto)
- Generella nätverkskunskaper (Meriterande: HPE, Cisco (som vi lämnar), Aruba (som vi övergår till)
- Grundläggande Linux kunskaper
• Tidigare erfarenhet av medverkan i upphandlingsarbete avseende IT-tjänster.
Meriterande kompetens är:
• Kunskap gällande LOU eller erfarenhet som beställare i upphandlingar av IT-tjänster.
• Övriga tekniska miljöer som vi arbetar med och som är meriterande om uppdragstagaren har erfarenhet av är:
- Telia DataNet
- Nexus HAG (singel signon)
- MobileIron
- MIM
- IAS
- PRTG/OP5
- Mule (vill vi utveckla strategier kring)
- SiteVision
- OpenVPN
- IoT/LoRa (Netmore) (utvecklingsområde)
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper som:
• Lagspelare, lätt att samarbeta med
• Serviceinriktad och lösningsorienterad
• Kommunikativ i tal och skrift
• Drivande, tar egna initiativ
• Strukturerad
Du kommer erbjudas möjlighet att till viss del arbeta på distans och arbetet planeras tillsammans med IT-avdelningens gruppledare. Inledningsvis och vid specifika behov bör uppdraget genomföras på plats hos oss. Vi använder Teams som samarbetsplattform.
Känner du att du passar in på beskrivningen ovan så tveka inte att höra av dig. Vi ser fram emot att komma i kontakt med dig.
Start: ASAP
Längd: Juni 2022 med möjlighet till förlängning
Var: Stenungsund
Kontaktpersoner på detta företaget
Infocare
Infocare
0767223155
Infocare
Infocare
Infocare
Infocare
Infocare