IT Service Desk

IT Service Desk

Arbetsbeskrivning

Vi på Future People söker dig som vill jobba på vår kunds IT-avdelning, Service Desk. Två dagar i veckan jobbar du från kundens konor i Solna och tre dagar i veckan hemifrån. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.

Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!

I teamet är dom cirka 25 personer som ansvarar för IT-incidenter, teknisk support till användare och administrativa arbetsuppgifter inom området.

Just nu står kund inför en spännande resa som innefattar implementering av moderna verktyg och arbetssätt, med målet att bli ett mer effektiv service desk.



Arbetsuppgifter:


- Hantera inkomna ärenden via ett ärendehanteringssystem, samt per telefon.

- Arbeta aktivt med förbättringar av processer.

- 1: a linjens support på Active Directory-relaterade problem.

- Analysera incidenter, prioritera ärenden och eskalera till rätt mottagare.

Du tar ägandeskap för tilldelat ärende och ansvarar för att analysera och bedöma ärendet från start till slut.

Krav för tjänsten:


- Minst 2 års erfarenhet inom IT-support.

- Bred kunskap och erfarenhet av Active Directory on prem och Azure Active Directory.

- Förståelse för ITSM och ITSM verktyg, tekniker och hur tekniken används för att ge bästa möjliga support.

- Flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

För att trivas i rollen ser vi att du som person är social och har lätt för att kommunicera med både kunder och kollegor. Du är strukturerad och noggrann, och tar ägandeskap för att driva ditt arbete framåt. Som person är du lösningsorienterad och vill förstå kundens problem för att kunna erbjuda innovativa lösningar. Vidare är du engagerad och räds inte för att ta dig an ny teknik och nya utmaningar. Slutligen är du en lagspelare, och trivs i nära samarbete med dina kollegor.

För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Omfattning: Heltid till den 30/11-2023 med möjlighet till förlängning. Arbetstiden kommer att vara mellan 06:45 - 18:00

Start: Omgående.

Sista ansökningsdagen: 24/5-2023.

Du söker tjänsten på futurepeople.se

Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR.

Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.



Välkommen till oss på Future People!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Future People
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2023
  • Ansök senast: 5 november 2023

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024