IT Service Desk Administrator

IT Service Desk Administrator

Arbetsbeskrivning

Om Zeppelin Sverige AB
Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se.
Om tjänsten
IT Service Desk Administrator är ett omväxlande arbete, som ställer höga krav på att du är kommunikativ, lösningsorienterad och att du tycker om att arbeta i en miljö med många förändringar. Du kommer att arbeta operativt med olika uppgifter, och även med administrativa uppgifter.
Vi har många centrala IT projekt, och du kommer med all säkerhet att även bli inblandad i en del av dessa. Du arbetar i ett team, som ansvarar för IT support på Zeppelin Sverige.
Vi har en relativt ny organisation kallad Business IT, där vårt mål är att finnas nära verksamheten, och säkerställa att vi har effektiva processer och samarbeten, så att vi kan vara ett gott stöd för våra olika verksamheter.
Exempel på arbetsuppgifter:
First line support via telefon och INC:s
Tilldela INC:s och REQ i ServiceNow – senare Efecte
Beställning av utrustning
Användaradministration i lokala system
Installation av hårdvara, som sedan skickas till kund
Återställa lösenord i AD
Användarsupport på plats
Uppdatering av CMDB
Samarbeta med övriga inom Service Desk i Sverige och Danmark
Samarbeta med Z Digit – central IT i Tyskland
Hjälpa till med processförbättringar inom IT
Säkerställa att nya tjänster i Service Desken används med nya eller i uppdaterade processer
Du kommer rapportera till Head of IT, SBU Nordics.



Din bakgrund:
Relevant utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet
Kunskap om ITSM verktyg (ex. ServiceNow, Efecte)
ITIL Foundations erfarenhet, certifiering ett plus
Två eller flera års erfarenhet av arbete på en internationell Service Desk
Erfarenhet av AD arbete
Erfarenhet av DSM är ett plus
Erfarenhet av applikationssupport
Språkkunskaper: Svenska, engelska, tyska är ett plus

Din profil:
Du är ansvarstagande, har en god samarbetsförmåga och tycker om att lära nytt.
Det är viktigt att du kan strukturera upp ditt arbete, och att du har en bra förmåga att prioritera.
Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar; We Care, We Deliver On Our Promise, We Succeed Together. Vi värnar ett hållbart arbetsliv med starkt fokus på säkerhet, personlig utveckling och balans mellan jobb och fritid. Vi vet att mångfald är en framgångsfaktor och arbetar för att öka jämställdhet och inkludering på vår arbetsplats.

Vi erbjuder:
Ett flexibelt arbete i ett expansivt företag med härliga kollegor.
Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken.
Zeppelin Sverige AB är en stabil arbetsgivare med goda anställnings- och arbetsvillkor.

Placering: Linnarhult, Göteborg
Frågor? Ring Mimmi Espeland på telefon 072 500 92 00 Intresserad? Skicka din ansökan direkt, rekryteringen sker löpande

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Zeppelin Sverige AB BORLÄNGE
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2021
  • Ansök senast: 7 januari 2022

Postadress

Godsvägen 8
BORLÄNGE, 78472

Liknande jobb


2 november 2024