OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ammi är det lilla bolaget med den stora kompetensen. Vi finns för våra kunder när de behöver åstadkomma förändring eller ta ett rejält kliv framåt i utvecklingen inom sitt verksamhetsområde.
Vi på Ammi är både erfarna, kunniga och agila, alltid med kundens bästa för våra ögon. Ammi startade som ett produktbolag inom configuration management, men har vuxit och är idag verksamma inom såväl projektledning, utveckling och förvaltningsledning. Våra kunder är oftast myndigheter och tillverkande industri.
Uppdragsbeskrivning
På IT Service Desk arbetar idag omkring 20 personer i Köpenhamn och Solna, och vi är kontaktpunkten för IT-incidenter, beställningar och relaterade frågor. Vi ger stöd åt såväl interna användare som åt externa ombud. Just nu står vi inför en omfattande transformation som syftar till att modernisera och effektivisera både de verktyg vi använder och vårt sätt att arbeta.
Innehåll och uppdragets omfattning:
Hantera IT-incidenter och beställningar från interna användare samt ge teknisk support till externa Ombud. Användarna kontaktar oss via telefon eller mail.
Beskrivning av uppdraget mer i detalj:
I rollen som IT Service Desk agent kommer du arbeta med varierande typer av IT-ärenden där du tar emot inkommande ärenden via telefon och mail. Dina arbetsuppgifter är bland annat:
• Erbjuda IT-support genom att skapa och hantera interaktioner, incidenter och beställningar
• Analysera incidenter och fastställa prioritet
• Kommunicera med leverantörer, slutanvändare samt Major Incident Management
• Delta i möten med kollegor, interna sakägare och/eller leverantörer för att adressera åtgärder och förbättringar
• Det finns även möjlighet att fördjupa sig i specifika frågor eller system
För närvarande omfattar vårt uppdrag support kring produktions- och administrativa system, PC-support eller support av annan hårdvara ingår inte.
Genomförande av uppdraget :
Uppdraget är 100%, motsvarande 40 timmar i veckan och placeringen är på Terminalvägen 24 i Solna.
Vi arbetar på kontoret tre dagar i veckan (måndag-onsdag) och får jobba hemifrån två dagar i veckan (torsdag-fredag).
Man arbetar enligt olika skift och arbetstiden ligger inom intervallet 06:45-18 på vardagar.
Kompetenskrav
Requirements:Utbildning/erfarenhet/senioritetsnivå
Skall kunna jobba under de angivna arbetstiderna. (olika skift och arbetstiden ligger inom intervallet 06:45-18 på vardagar)
Skall-krav att kunna svenska och engelska i tal och skrift.
Önskvärd kompetens
Tidigare erfarenhet från liknande jobb är en fördel, ett brinnande intresse för IT ett krav kombinerat med att vara serviceinriktad med stor förståelse för vikten av att tillhandahålla en bra support till slutanvändare.
För att passa in hos oss bör man vara:
1) en ”team player”, vi söker efter personer som fungerar väl att jobba i grupp.
2) en ”avslutare”. Vi är i behov av personer som kan ta på sig arbetsuppgifter och också avsluta dem, inte bara starta upp och helst se andra göra klart.
3) ”service minded”. En bra användarupplevelse är viktig för oss, och användarna ska känna sig väl behandlade oavsett situationen.
4) Förändringsbenägenen – vi står inför många och omfattande förändringar i teamet, med byte av arbetsverktyg, ändrade arbetssätt och troligen utökat ansvar. Det är viktigt att man gillar att jobba i en miljö i förändring och att man har lätt för att anpassa sig till nya arbetssätt/instruktioner etc.