IT Service Desk Agent – Med inriktning Incident & problem

Arbetsbeskrivning

Om Nordax
Vi är en bank. Lika trygga och pålitliga, men mer framåtlutade och snabbfotade med en företagskultur som präglas av samarbete, engagemang och ett stort hjärta för uppgiften! Sedan starten 2003 har Nordax haft en stark tillväxt och utveckling. Tillsammans är vi cirka 280 medarbetare från Sverige, Norge, Finland och Tyskland som alla sitter samlade på vårt kontor i Stockholms innerstad.

Om rollen
Vi söker nu en IT Service Desk agent till vår IT avdelning för att ge support till interna slutanvändare inom Nordax.

Som medarbetare i vår IT Service Desk kommer du att ingå i ett team om 4 medarbetare och du arbetar nära dina kollegor med varierande arbetsuppgifter för att bidra till vår fortsatta resa mot att bli en IT Service Desk med hög användarnöjdhet.

För denna roll söker vi en erfaren IT Service Desk agent för hantering av supportärenden och säkerställa att dessa omhändertas enligt vår incidentprocess. Ditt fokus är att hantera alla ärenden för en snabb lösning eller eskalering till 2nd- eller 3rd level. Du ska även i denna roll ta ett större ansvar för IT:s Incident- och Problem hantering där du bland annat koordinerar och samordnar interna som externa resurser för att lösa kritiska incidenter samt driver och koordinerar problemhanteringsarbetet inom IT.

Vi kommer att utmana dig att ta fram ditt allra bästa eftersom du utöver din roll som IT Service Desk agent även kommer att bidra till att identifiera förbättringar och utveckla vårt arbete för en effektiv hantering av ärenden.

Nyckelområden:

- Delta i IT Service Desk dagliga arbete med att hantera inkommande incidenter, beställningar och allmän support på våra IT-system
- Utföra fjärrfelsökning och diagnostisera för eventuell eskalering till 2nd line
- Hantera, prioritera och eskalera kritiska incidenter
- Bevaka inflödet av incidenter för att upptäcka samband
- Ta fram, analysera rapporter och trender för Incidenter i syfte att minimera antal incidenter
- Vara eskaleringspunkt för kritiska ärenden och löpande informera enligt rutin
- Konto- och behörighetsadministration
- Koordinera problemärenden genom dess hela livscykel


Vem vi tror att du är

Vi söker dig med stort driv och erfarenhet av att arbeta med IT support. Du är van vid att arbeta med ärendehanteringssystem och mot uppsatta mål. Du har god teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och är en problemlösare ut i fingerspetsarna - både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta självständigt och tillsammans med dina medarbetare ta ansvar för att lösa de problem som dyker upp.

Vi värdesätter samarbete över hela vår organisation, vilket innebär att vi letar efter en lagspelare med uppmärksamhet på detaljer och kunskap i kombination med en förmåga att anpassa sig till olika miljöer.

För att du ska ha de bästa förutsättningarna att axla rollen som Service Desk Agent ser vi självklart att du har 👇🏼:

- God erfarenhet från IT Service Desk och IT-tekniker med kundkontakt
- Erfarenhet av självständigt hantera och lösa inkomna ärenden, incident som beställningar.
- Goda kunskaper i klientoperativ och standardapplikation
- Mycket god kommunikationsförmåga både i tal och skrift på svenska och engelska
- Mycket hög nivå på kundhantering och samarbetsförmåga samt kommunikation
- God kunskap inom Active Directory
- Goda kunskaper kring PC teknik och nätverk
- Självständig och lösningsorienterad samt proaktiv inställning och professionellt arbetssätt.


Praktisk information:


- Start: Efter överenskommelse
- Placering: Stockholm, Gävlegatan 22
- Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas)
- Arbetstider: varierar mellan 07:00-18:00 Övertid kan förekomma




Vad händer nu?
Vi går löpande igenom ansökningar så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och lyckas i rollen.

Vid frågor kontakta HR Sara Rensfeldt, sara.rensfeldt@nordax.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordax
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2020
  • Ansök senast: 25 oktober 2020

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024