IT Service Desk Agent – Office365

Arbetsbeskrivning

Om Nordax
Vi är en bank. Lika trygga och pålitliga, men mer framåtlutade och snabbfotade med en företagskultur som präglas av samarbete, engagemang och ett stort hjärta för uppgiften!

Sedan starten 2003 har Nordax haft en stark tillväxt och utveckling. Tillsammans är vi cirka 280 medarbetare från Sverige, Norge, Finland och Tyskland som alla sitter samlade på vårt kontor i Stockholms innerstad. Huvudmålet för Nordax IT Service Desk är att ge support till interna slutanvändare inom Nordax.

Om rollen
Vi söker nu en IT Service Desk agent till vår IT avdelning för att ge support till interna slutanvändare inom Nordax.

Som medarbetare i vår IT Service Desk kommer du att ingå i ett team om 4 medarbetare och arbeta nära dina kollegor med varierande arbetsuppgifter för att bidra till vår fortsatta resa mot att bli en IT Service Desk med hög användarnöjdhet.

I rollen som IT Service Desk agent ansvarar du för hantering av supportärenden och säkerställer att dessa omhändertas enligt vår incidentprocess. Ditt fokus är att hantera alla ärenden för en snabb lösning eller eskalering till 2nd- eller 3rd level. Utöver din roll som IT Service Desk agent kommer du att fungera som vår huvudsakliga kontaktpunkt vad gäller operativ förvaltning av tjänster inom Office365.

Nyckelområden:

- Delta i IT Service Desk dagliga arbete med att hantera inkommande incidenter, beställningar och allmän support på våra IT-system.
- Utföra fjärrfelsökning och diagnostisera för eventuell eskalering till 2nd line.
- Operativt administrera Active Directory/AzureAD och bidra till både förvaltning och utveckling av dessa tjänster.
- Som 2nd line administrera vår O365 miljö i samarbete med O365 förvaltningen.
- Ta fram dokumentation- och utbildningsmaterial till interna medarbetare inom O365.
- Bistå projekt vid utveckling och implementation av nya arbetssätt i vår O365 miljö och relaterade tjänster.
- Konto- och behörighetsadministration




Vem vi tror att du är
Vi söker dig som har ett stort driv och erfarenhet av att arbeta inom IT Service Desk. Du har fördjupad kunskap inom området Office365, Active Directory, AzureAD, SCCM , Powershell och god kunskap om Windows generellt. Du ska arbeta självständigt och tillsammans med dina medarbetare och ta ansvar för att lösa de problem som dyker upp.

Vi värdesätter samarbete över hela vår organisation, vilket innebär att vi letar efter en lagspelare med uppmärksamhet på detaljer och kunskap i kombination med en förmåga att anpassa sig till olika miljöer.

För att du ska ha de bästa förutsättningarna att axla rollen ser vi självklart att du har:

- God erfarenhet från IT Service Desk med daglig kundkontakt
- Arbetet med Office 365 Administration, Intune, Window10 samt produkter som Teams och OneDrive
- Implementerat och förvaltat AD Manager
- Utbildning inom Microsoft Windows Desktop Support och Microsoft Office Support
- Certifiering i Microsoft eller annan relevant certifiering
- God kunskap inom Active Directory och AzureAD
- Vana att paketera programvaror via SCCM
- Goda kunskaper kring PC teknik och nätverk
- Mycket god kommunikationsförmåga både i tal och skrift på svenska och engelska
- Självständig och lösningsorienterat arbetssätt samt proaktiv inställning och professionellt arbetssätt.


Med på vår resa vill vi ha dig som vill, kan och vågar bära vår matchtröja med stolthet för den utveckling vi ser framför oss. Ta chansen och var med och lägg grunden för en utvecklande resa tillsammans med oss på banken med stort 🧡 och snabba 👣!

Praktisk information:

- Start: Efter Överenskommelse
- Placering: Stockholm, Gävlegatan 22
- Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas)
- Arbetstider: Varierar mellan 07:00-18:00 Övertid kan förekomma




Vad händer nu?
Vi går löpande igenom ansökningar så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder som stöd i arbetet att hitta rätt person till rätt roll. Av den anledningen använder vi Alva Labs (https://help.alvalabs.io/en/collections/1831924-for-candidates) assessmentmetoder i våra rekryteringsprocesser för att hjälpa oss identifiera kandidater med störst sannolikhet att trivas och lyckas i rollen.

Vid frågor kontakta HR Sara Rensfeldt, sara.rensfeldt@nordax.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordax
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 oktober 2020
  • Ansök senast: 31 oktober 2020

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024