IT-Service Desk Lead

IT-Service Desk Lead

Arbetsbeskrivning

Nu söker Smurfit Westrock Piteå en IT-Service Desk Lead.

Är du en engagerad och driven person med intresse för service och IT? Då kan det vara dig vi söker.

Om Jobbet
I rollen som IT-Service Desk Lead kommer du att vara ansvarig för att leda vårt Service Desk Team som i nuläget består av två medarbetare. Du ansvarar för att hantera den dagliga verksamheten i enlighet med incidenthantering och hantering av förfrågningar. Du utvecklar och underhåller Service Desk och säkerställer att teamet är välutbildade i alla relevanta processer och procedurer. I rollen ingår det att hantera överlämning och implementering av nya tjänster och processer från Service Excellence Design and Transition samt Service Management Office-team till den dagliga verksamheten.

Du kommer ha ett nära samarbete med Service Desk Manager och Global IS funktionschef för att säkerställa att teamet arbetar inom de överenskomna servicenivåavtalen (SLA). I rollen ingår det också att implementera kontinuerliga förbättringar av våra operativa rutiner, i linje med vår Global IS-strategi. Du kommer att bidra till, och vid behov leda, servicegranskningar på våra lokala webbplatser och presentera SLA Service Desk för att optimera våra tjänster.

Service Desk är en del av vår IT-avdelning och på plats i Piteå finns en IT-chef, men din närmsta funktionschef sitter i Danmark. Därmed vill vi att du skickar in ditt CV och personliga brev på engelska.

Din bakgrund
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att leda ett Service Management-team. För att trivas i den här rollen ser vi att du är en samarbetsvillig och serviceorienterad person, med god förmåga att vara självgående. Du bör ha kunskap och tekniska färdigheter inom PowerShell/Automation Scripting och nätverksteknik (TCP/IP, Routers, VPN, Firewalls, VLAN). Det är meriterande med kunskap om ITIL-processer och ServiceNow.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi ett stort antal förmåner bland annat en generös friskvårdsförmån, stöd och rådgivningstjänst, företagshälsovård, subventionerad lunch samt gratis kaffe/te och frukt.

Vi erbjuder en plats i en världsledande koncern med hög miljömedvetenhet och en stark drivkraft att ständigt förbättra vår verksamhet. Vi kan erbjuda dig de möjligheter och utmaningar som du behöver för att utvecklas både professionellt och som person.

För mer information vänligen kontakta Julia Ramstedt, HR-specialist, telefonnummer: 0911-972 89

Välkommen med din ansökan senast 2024-10-02. Ansökan registreras i vår rekryteringsportal via ansökningsknappen. 

Smurfit Westrock Piteå är Europas största kraftlinerbruk med ca 510 anställda. Här produceras årligen över 700 000 ton kraftliner som används i tillverkning av högklassig wellpapp. Pappersbruket i Piteå ingår i Smurfit Westrock, det största och världsledande företaget inom hållbart papper och hållbara pappersbaserade förpackningslösningar med verksamhet i 40 länder och över 100 000 anställda.


Vi finns i sociala medier! Håll gärna utkik efter andra lediga jobb, och få  en inblick i hur det är att jobba hos oss genom att följa vår Facebooksida https://www.facebook.com/jobbapasmurfitkappapitea/ eller vår Instagram https://www.instagram.com/smurfitkappa.pitea/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Smurfit Westrock Piteå
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2024
  • Ansök senast: 2 oktober 2024

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024