OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du efter en tjänst där du får använda dina ledarkunskaper i kombination med din kunskap och stora intresse inom IT? Är du den som kan utveckla och ta servicedesken till nästa nivå? Då är det precis dig vi söker!
Om tjänsten
Perido söker en erfaren IT Service desk Manager till vår kund – en europeisk jätte inom byggvaruhandeln. Verksamheten bedrivs i ett 20-tal europeiska länder och de expanderar snabbt, mycket tack vare sin platta organisation där beslut kan tas med kort ledtid. Att få växa inom företaget ses här som en självklarhet och det uppmuntras starkt. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Järfälla, med möjlighet att arbeta hemifrån eller från kundens andra kontor i Sicka på visstid.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT Service desk Manager kommer du att arbeta operativt med alla frågor som rör servicedesken och dess medarbetare i Sverige och Danmark. Du kommer att leda gruppen om 7-8 personer och sätta arbetsrutiner för servicedesken och säkerställa att dessa efterlevs. Vi ser att du som söker tjänsten drivs av att utveckla servicedesken och säkerställa hög service till organisationen.
Vidare kommer du att:
Att ansvara för bemanning
Att ansvara för information kring riktlinjer vid ev hemarbete
Att planera och strukturera medarbetarnas semester, närvaro och rehabilitering vid behov
Att hålla medarbetarsamtal och dokumentera dessa
Att tillsammans med IT Chef ansvara för lönesättningen på avdelningen
Sammanställa och rapportera all nödvändig statistik till IT Chef
Säkerställa att all verksamhet sker inom ramarna för företagets koncept, riktlinjer, värderingar, affärsplan, rutiner och policys, samt att gällande lagar och avtal följs
Dina egenskaper
Vi söker dig som ser vad som behöver göras och tar initiativ i din arbetsdag. Du är en självklar ledare och har en god samarbetsförmåga gentemot ditt team. Som person är du social och kommunikativt kunnig, du trivs i mötet med andra människor. Vidare utför ditt arbete med noggrannhet och har ett strukturerat arbetssätt.
Är det dig vi beskriver? Då ser fram emot att läsa din ansökan!
Varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Du har gymnasieutbildning
Erfarenhet av helpdesk/servicedesk
Relevant IT utbildning eller motsvarande erfarenhet
Relevant ledarutbildning eller motsvarande erfarenhet
Övergripande IT-kunskaper
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidareanställning direkt hos kund. Tillträde omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Frida Månsson som kan nås på mejl frida.mansson@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33376 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.