OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet från IT Service Desk och är sugen på nästa steg i din karriär? Brukar du beskrivas som service minded, duktig på att samarbeta och nyfiken på att lära dig mer? Då har du nu möjlighet att komma in i en ledande roll i ett spännande företag med fina karriärmöjligheter!
Synsam Group har under de senaste åren framgångsrikt genomfört en omfattande transformation av hela sitt erbjudande och skapat en rad innovativa, hållbara och attraktiva koncept utifrån våra kunders behov, vilket lett både hög kundnöjdhet och en stark tillväxt. Vår ambition är att fortsätta vara den branschledande aktören inom både ögonhälsa och ögonmode med ett tydligt hållbarhetsperspektiv genom hela värdekedjan – och att göra saker som skapar skillnad på riktigt för våra kunder.
För att kunna fortsätta leverera en kundupplevelse i hög klass genom hela Synsam Group behöver vi ge våra butiker de bästa förutsättningarna att möta och se kunden. En av de absolut viktigaste funktionerna är därför vår IT Service Desk, som hjälper till med olika typer av ärenden som uppstår i våra fyra nordiska länder, såväl ute i våra butiker som på våra huvudkontor. På Synsam arbetar vi i en Windowsmiljö med Microsoftprodukter och i ett butikssystem som är egenutvecklat.
Om rollen
Som Team Leader I IT Service Desk kommer du i huvudsak arbeta med att registrera och lösa olika typer av inkommande tekniska ärenden från framför allt våra butiker, men även huvudkontoret. Du blir en del av ett starkt, nordiskt team som har en hög servicekänsla – dina kunder är också dina Synsam-kollegor! Som Team Leader är det även din uppgift att vara en trygg punkt i teamet, som hjälper till att säkerställa att ni är ett starkt och välfungerande lag som ständigt blir bättre.
Några exempel på vad du kan komma att göra i rollen som IT Service Desk Team Leader är att:
• Registrera, hantera och lösa inkommande ärenden av olika karaktär samt assistera teamet
• Ansvara för att satta rutiner, arbetssätt och policies följs i teamet
• Felsöka problem och hitta lösningar när extra utmanande ärenden dyker upp, samt dokumentera detta för att säkerställa lärande för dig och dina kollegor
• Coacha och utveckla dina teamkollegor i hela Norden
• Vara systemägare för ärendehanteringssystemet Freshservice
Erfarenhet
• 3-5 års erfarenhet av arbete inom IT Service desk – har du arbetat inom eller mot retail är det ett stort plus!
• God teknisk förståelse och intresse för teknik
• Erfarenhet av ledarskap, formellt eller informellt, är starkt meriterande
• Erfarenhet av Windowsmiljöer samt ärendehanteringssystemet Freshservice är meriterande
Profil
Vi tror att du som är service minded, ansvarstagande med ett starkt kvalitetstänk och är nyfiken på att ständigt lära dig nytt kommer lyckas bra i den här rollen! Har du samtidigt ett lösningsorienterat synsätt och gillar att angripa problem kommer du ha goda förutsättningar, samtidigt som du kommer komma långt med god struktur och noggrannhet. Eftersom detta är en Team leader-roll söker vi också dig som trivs med att samarbeta och är duktig på att hitta lösningar tillsammans med andra, samt har lätt för att både ge och ta feedback.
Som en del av IT Service Desk representerar du Synsam och blir en naturlig intern ambassadör för vilka vi är som företag. För att lyckas i rollen ser vi det därför som naturligt att du lever enligt Synsam Groups värderingar – för oss är kunden alltid nr 1, vi är innovativa och vi tar ansvar.
Om tjänsten
• Rollens placering är på vårt huvudkontor på St Eriksgatan, centralt i Stockholm
• Rollen rapporterar till IT Service Desk Manager
• Rollen är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse
• Ansökan sker endast elektroniskt genom länken nedan. Urval sker löpande och det innebär att rollen kan tillsättas på kort varsel. Vänta därför inte med din ansökan, utan sök redan idag!
Om Synsam
Synsam är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och hållbart Lifestyleerbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 4000 medarbetare, en omsättning på cirka 5 miljarder kr (rullande 12 månader till september 2022) och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Ai Eyewear samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). Synsam korades för fjärde året i rad till Sveriges mest hållbara optiker i Sustainable Brand Index 2022 och blev nyligen utsett till "Sveriges bästa retailbolag 2022" i Market Awards.
www.synsamgroup.com