IT Service Desk Technician

IT Service Desk Technician

Arbetsbeskrivning

Har du ett brinnande intresse för service, problemlösning och IT? Vill du vara med på resan att fortsätta bygga upp en Service Desk tillsammans med ett engagerat team? Då kan detta vara rollen för dig!

 

Är Resurs något för dig?

Vi ger dig en arbetsplats där engagemanget är stort och tempot högt. För att bygga en miljö där idéerna kan slå gnistor rekryterar vi nyfikna och drivna människor som vi uppmuntrar med ansvar och stor frihet.

Vi jobbar aktivt med ledarskap, hållbarhet, jämställdhet och är stolta över vår Resurs-anda som kännetecknas av samarbete, öppenhet och kundfokus. Med tydliga värderingar som grund vågar vi testa nya vägar som leder till ännu bättre tjänster för våra kunder.

Resurs Bank har blivit utsedda till ett av Sveriges Karriärföretag för andra året i rad, en utmärkelse för företag som erbjuder unika och attraktiva utvecklingsmöjligheter.

 

Vad kommer du att arbeta med?

En IT Service Desk-funktion etablerades under 2020 inom Resurs Bank. Vi söker nu dig som är intresserad av att vara med på en fortsatt spännande resa med påverkans- och utvecklingsmöjligheter där du aktivt bidrar till att fortsätta implementera vår IT Service Desk.

Som IT Service Desk Technician supporterar du och tar ägandeskap över inkommande ärenden samt ger återkoppling. Du löser 1st line supportärenden, och är en single point of contact för övriga ärenden. Din primära arbetsuppgift är att stötta våra partners och användare i IT-relaterade ärenden via telefon, mail och onsite-support.

I rollen fokuserar du på att ge service och på ett effektivt och kvalitetsmässigt sätt leverera IT-tjänster i syfte att skapa bästa möjliga kundupplevelse.
Utöver ovanstående så ingår även följande arbetsuppgifter:


• Koordinera, informera och samarbeta med verksamhet och externa partners
• Driva automatisering av lämpliga arbetsuppgifter
• Bidra till vidareutveckling och implementering av ny funktionalitet i vår ärendehanteringsplattform ServiceNow
• Kontinuerligt utveckla och effektivisera processer för att minska handläggningstid och antal ärenden

 

Arbetstiden är förlagd vardagar mellan 06.45–17.15 samt beredskap under kvällar och helger enligt rullande schema.

 

Vem är du?

Som person är du positiv och brinner för service och kan arbeta självständigt och strukturerat. Du har ett genuint intresse av att jobba med människor och lösa utmaningar med din goda problemlösningsförmåga. Att vara kommunikativ, socialt kompetent och ha hög servicekänsla ser vi som en förutsättning. Du vill lära dig mer och följa med i utvecklingen och kan behålla lugnet och fokus i stressiga situationer. Du är en lagspelare som tycker om att arbeta tillsammans med andra för att nå givna mål.

Kultur är en mycket viktig del i vår organisation så det är viktigt att Resurs-koncernens värderingar tilltalar dig.


Du har en överskådlig kunskap inom IT och gärna erfarenhet inom följande områden:


• Windows 10
• Microsoft Office - Office 365
• Administration av Active directory
• Administration av Microsoft Exchange
• ServiceNow
• MacOS
• Infrastruktur och nätverk
• Linux

Erfarenhet och personliga egenskaper
Vi söker dig som har grundläggande teknisk kompetens och har minst 2 års erfarenhet av att arbeta i en IT Service Desk-funktion. Det är meriterande om du tidigare har varit med att starta upp en Service Desk. Avslutad gymnasieutbildning, gärna med IT-inriktning. Tidigare erfarenhet från bank eller försäkringsbolag är meriterande. Erfarenhet av ITIL är en fördel. Det är även meriterande om du talar och skriver något av de övriga nordiska språken.

 

Så går rekryteringen till
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

 

Övrig information
Tillträde: Enligt överenskommelse
Anställningsgrad: Heltid
Arbetstider: Kontorstider med flextid
Plats: Helsingborg

 

 

#RB 

 


Resurs Holding (Resurs), som verkar genom dotterbolagen Resurs Bank och Solid Försäkring, är ledande inom retail finance i Norden och erbjuder betallösningar, konsumentlån och nischade försäkringsprodukter. Resurs Bank har sedan starten 1977 etablerat sig som en ledande partner för säljdrivande betal- och lojalitetslösningar för butik och e-handel och därigenom har Resurs byggt en kundbas på cirka 6 miljoner privatkunder i Norden. Resurs Bank har sedan 2001 bankoktroj och står under tillsyn av Finansinspektionen. Resurskoncernen har verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Vid utgången av det tredje kvartalet 2020 uppgick antalet anställda till 723 personer och låneboken till 31,2 miljarder SEK. Resurs är noterat på Nasdaq Stockholm.

Kontaktpersoner på detta företaget

PernillaKlein, Marknadsutvecklare

PetraBergqvist, HR Business Partner
042-38 20 05
RickardBöös,
042-450 33 66
EvaEngström, Gruppchef
042-38 32 56
JanNågård, Ansvarig Green Business
0728-533262
MattiasCallisen,
042-382031
MirkoPaspalj,
0736-44 32 47
IldiTuranji,
042-4504079
SandraBryngson,
042-450 32 87
SusanneAxelsson,
042-382044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resurs Bank
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 januari 2021
  • Ansök senast: 1 mars 2021

Besöksadress

Backaplan Deltavägen 6
None

Postadress

Ekslingan 9
Helsingborg, 25024

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024