OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till Vilja söker vi nu en IT Service Manager med start omgående!
Vilja är en ledande leverantör av molnbaserade bankplattformar. Plattformen är framtidssäker och möjliggör att snabbt och enkelt lansera nya intäktsströmmar, säkerställa regelefterlevnad, skapa hög servicegrad till kunder samt automatisera interna flöden. Detta frigör värdefull tid för Viljas kunder att skapa den bästa bankupplevelsen till sina kunder. Vilja har ett 100-tal anställda, huvudkontor i Stockholm och utvecklingscenter i Polen och Kina. Mer information finns på viljasolutions.com (http://www.viljasolutions.com/)
Dina arbetsuppgifter
I rollen som IT Service Manager kommer du att vara länken mellan kunder och utvecklare internt hos Vilja. Du kommer att driva olika kundärenden framåt samtidigt som du arbetar proaktivt med att vidareutveckla olika processer och funktioner. Exempel på arbetsuppgifter:
- Tillsammans med Key Account Manager och Business Analysts vara gränssnittet mot Viljas kunder.
- Svara på frågor från kunden om olika systemfunktioner.
- Svara på kundsupportens ärenden genom att övervaka och följa upp inkomna ärenden.
- Planera och genomföra tester inför nya kunduppgraderingar.
- Planering av uppgraderingar av produktionssystemen.
- Se till att systemets Batch jobb körs som planerat.
- Hantera konfigurationsändringar i produktionen som kunden beställer.
- Föreslå och genomföra förebyggande åtgärder som förbättrar kundens drift/nyttjande av systemet.
Genom tjänsten kommer du få möjligheten att arbeta i en attraktiv bransch och i en internationell miljö. Du kommer ha varierande dagar, många olika kontaktytor och få möjlighet till utmanande arbetsuppgifter samt mycket eget ansvar. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att vi på Studentwork sköter rekryteringsprocessen men att du sedan blir anställd direkt hos Vilja.
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstider
Placering: Mitt i centrala Stockholm
Din profil
Vi ser att du är relativt nyexaminerad och har en högskoleutbildning i systemvetenskap eller liknande med grundläggande kunskap i SQL, Java och/eller Linux. Du bör ha tidigare erfarenhet av kundservice och det är meriterande om du arbetat i en IT-support roll eller har erfarenhet från bank. Du är flytande i svenska och engelska vad gäller tal och skrift.
Som person är du serviceinriktad, engagerad och villig att arbeta med flera uppgifter parallellt. Du vill arbeta i en central roll mellan företag och IT, och brinner för IT-frågor och att ge kunden högkvalitativ service. Du har god samarbetsförmåga och tycker att det är kul med många olika kontaktytor, både internt och externt.
Om Studentwork
Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och examinerade kandidater med upp till fem års erfarenhet. Vi är verksamma inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, teknik och administration.
Vi på Studentwork ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Mailet kommer från Psycruit och det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Studentwork kommer svaren gås igenom mer ingående.
Kontaktpersoner på detta företaget
Emma Gefvert
+46739889916