OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din nya tjänst
Som IT Service Manager, (End User Service) leder du planering, support och leverans av IT-tjänster för slutanvändare i Sverige. Antalet slutanvändare är ca 300.
Detta inkluderar ledning av den outsourcade servicedeskfunktionen och uppföljning av tjänstestatistik, identifiering och genomförande av effektivitetsvinster för att förbättra SD-funktionaliteten, hantering av IT-tillgångar, upprätthållande av korrekta policyer och förfaranden, upphandling av selektiva IT-tjänster och utrustning och leda projekt när det gäller hantering av slutanvändarens datorenheter.
Boendeort för tjänsten bör helst vara i Iggesund, Karlstad, Norrköping, Stockholm, Växjö eller Örnsköldsvik. I tjänsten förekommer resor till andra kontor i Sverige samt ett fåtal resor till Finland/Österrike och du blir personalansvarig för en medarbetare stationerad i Växjö.
Läs gärna mer om vår kund här: www.andritz.com (http://www.andritz.com)
Viktiga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- Allmän övervakning av Service Desk-funktionen, inklusive övervakning av prestandautveckling och tickets, hantering av eskalerande supportproblem, identifiering och kvantifiering av förbättringsmöjligheter och tilldelning av personal.
- Projektledning och tillsyn av serviceleveransprojekt, inklusive enhetsdistribution, programutgåvor och konfigurationsändringar.
- Upphandling av IT-tjänster och IT-utrustning (datorer, kringutrustning, telefoner, trådlös teknik osv)
Tekniska eller specialiserade kunskaper/färdigheter:
- Erfarenhet och kunskap om slutanvändaraktiviteter, haveriberedskap och servicehantering.
- Stark kommunikationsförmåga (skriftlig och verbal) med specifik förmåga att översätta tekniska detaljer till icke-tekniska kollegor.
- Beprövad ledningserfarenhet och förmågan att samverka med alla nivåer.
- Kunskap och erfarenhet av bästa praxis för ITIL-processimplementering och/eller utveckling.
- Utmärkta analytiska färdigheter.
- Skicklig med Microsoft Office-produktpaket (Word, Excel, Power Point, Microsoft Project och Visio) ITIL 3 eller ITIL 4 färdigheter.
Din blivande chef säger:
End User Service (EUS) är det område som direkt samspelar med interna kunder. Därför är samarbete mycket viktigt i det här teamet. För en person i denna position är det viktigt att snabbt anpassa sig till våra processer och arbetssätt samt aktivt identifiera och bidra till förbättrings- och utvecklingsagendan. Jag uppskattar personligen en arbetsrelation som är öppen och stödjande, vi kan diskutera allt, göra utveckling inom alla områden och arbeta nära, inte glömma att humor och leenden gör arbetet mer positivt och roligt. Detta är också eus-teamets grundläggande principer. Jag och mitt team, vill att du ansluter dig till oss! - Risto Monthan, Manager, End User Service
Din ansökan
ANDRITZ AB samarbetar med Thalamus för denna rekrytering. Vid frågor är du välkommen att kontakta Thalamus rekryterare Christer Johansson på 08-120 88 744 eller Camilla Molander 08-120 88 788. Sista ansökningsdag är 2021-04-25 Intervjuer kommer att ske fortlöpande och tjänsterna kan vara tillsatta innan sista ansökningsdag.
Välkommen att söka en spännande tjänst hos ett spännande företag! Vi ser fram emot att läsa din ansökan.
Din nya arbetsgivare
ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 28 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap. Inom ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige är det ca 300 medarbetare med kontor och filialer i Borlänge, Iggesund, Karlstad, Norrköping, Piteå, Stockholm, Sundsvall, Varberg, Växjö och Örnsköldsvik. För mer information om ANDRITZ rekommenderar vi dig följande länkar:
https://www.youtube.com/channel/UCePl8rheXAvq_0J0Ayzbc8A https://www.youtube.com/watch?v=mtCO9KA2eWU https://www.linkedin.com/company-beta/11370/life/ www.andritz.com (http://www.andritz.com/)