OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AcadeMedia är Nordens största utbildningsföretag. Vi tror på förändring genom utbildning och att samtidigt skapa förutsättningar för att bidra till ett bättre samhälle. Vi tror starkt på att skapa en utbildning av så god kvalitet att alla de 188 000 elever i våra verksamheter ska nå utbildningens mål och på så sätt nå sin fulla potential.
IT är ett prioriterat och viktigt område hos oss, vi vill att teknik ska utgå ifrån människors behov, inte tvärtom.
I rollen som Service Manager hos oss kommer du att ansvara för Microsofts klientplattform. Det innebär allt från M365 verktyg, klienthantering, dokumentering och licenshantering.
Du för en dialog med systemleverantörerna, kvalitetssäkrar de tekniska kraven vid förändringar samt har en nära dialog med verksamheten.
I rollen ingår både operativa frågor och mer strategiska där du planerar för större projekt och har ett övergripande ansvar för tjänsternas hela livscykel - vad som blir bäst på kort och lång sikt.
För att du ska kunna leverera bästa möjliga tjänster kommer du regelbundet att träffa representanter från verksamheten och stötta dem med att utveckla processer och arbetsflöden och förstå deras behov av leverans.
Du kommer att tillhöra teamet IT Service Management på IT-avdelningen i tätt samarbete med andra Tjänsteägare, Arkitekter, IT-Operations och relevanta kontaktpersoner på verksamhetssidan.
Vi söker dig som:
· Vi söker dig som har erfarenhet av arkitekturrelaterade frågor kring klientplattformar baserade på Microsoft Windows. Rent tekniskt har du en god förståelse för Active Directory, applikationspaketering, imagehantering, DNS, SCCM, Intune samt MDM-lösningar.
· Gillar struktur, såsom ITIL och processtyrning samtidigt som du har erfarenheten och personligheten som gör att du kommer vidare när struktur saknas.
· Är en naturlig ledare som gillar att driva på projekt och processer framåt, samtidigt som du är prestigelös och en bra teamspelare.
· Har en god förståelse av ITIL samt erfarenhet av olika förvaltningsmodeller och agila metoder.
· Är trygg i din tekniska kompetens, har ett naturligt ledarskap och tidigare har jobbat med leverantörsstyrning i beställarorganisationer.
Vad får du av oss?
AcadeMedia som organisation ger dig som individ stor frihet och goda förutsättningar att själv forma din roll inom de givna ramarna. Vi värdesätter personer med stort personligt driv som vill utvecklas vidare och stöttar gärna denna utveckling.
Du kommer att jobba med kompetenta och erfarna kollegor i ett trevligt team och ha en stor del eget ansvar. Du har stor möjlighet att vara innovativ i dina uppdrag för att verkligen bidra till kundernas digitalisering och effektivisering.
Vi tror på work life/balance och tycker det är viktigt att kunna kombinera yrkesliv med privatliv.
Vi sitter centralt i Stockholm City i fräscha och ljusa lokaler, i, närhet till goda kommunikationer.
Ansökan:
I denna rekrytering samarbetar AcadeMedia med House of Skills. Tveka inte att ansöka redan idag då urval sker löpande. Vid frågor eller funderingar kring tjänsten, vänligen kontakta mig som ansvarar för rekryteringen: Linda Freij, mail: linda@houseofskills.se.
Om företaget:
AcadeMedia är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland.
Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil
utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.
Våra 16 900 medarbetare på våra drygt 660 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling.
Alla 180 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.