OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba inom ett marknadsledande företag med Volvos starka varumärke inom anläggningsmaskiner? Är du kreativ, lösningsorienterad och bra på att samverka? Vill du vara med och utveckla våra processer inom IT? Då kan det vara dig vi söker!
Swecon Sverige söker en IT Service Manager inom området IT arbetsplats, Infrastruktur och Telefoni som vill jobba i ett team för att skapa ett effektivt IT stöd till vår medarbetare. Vi söker dig som intresserar sig för hur IT digitalt kan stödja verksamheten och på bästa sätt utveckla våra processer för att nå uppsatta mål. Vi kan erbjuda dig en central roll i vårt viktiga förändringsarbete med våra olika applikationer och processer, där du ges möjlighet att själv utvecklas och bidra till Swecons fortsatta framgång.
Du är, i ett nära samarbete med verksamheten, en nyckelperson i arbetet med att supporta, felsöka, utveckla och effektivisera IT-området. Våra användare (över 600 personer) är våra servicetekniker, kundmottagare, servicechefer och platschefer. Du driver samt implementerar nya IT- och digitaliseringslösningar och är länken mellan verksamheten, IT och våra leverantörer. Du arbetar nära processägare, verksamhetsutvecklare och platschefer samt övriga avdelningar och serviceverkstäder inom hela landet, vilket medför att enstaka tjänsteresor med övernattning förekommer. Vi erbjuder även möjligheten att arbeta på distans 2 dagar i veckan.
Du ingår i Swecons IT-avdelning som består av sex erfarna medarbetare. Tjänsten är placerad i Eskilstuna och du rapporterar direkt till bolagets IT-chef. Då vi har systerbolag i Tyskland och Baltikum samt är del av Lantmännen ingår även en hel del samarbete med kollegor utanför bolaget. Många av våra IT-funktioner hanteras av centrala funktioner hos Lantmännen IT och andra av externa partners så det är meriterande om du har jobbat i liknande komplexa miljöer.
För att lyckas och trivas i rollen har du:
- Tidigare erfarenheter av både större som mindre digitala projekt utifrån ett nära samarbete med olika delar av verksamheten.
- Relevant utbildning och arbetslivserfarenhet inom området.
- Goda tekniska kunskaper inom IT-området (ITIL, M365, Cloudtjänster m.m).
- Förmåga att behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift.
Vi tror att du för att lyckas i rollen är kommunikativ, pedagogisk, förtroendegivande och utåtriktad med stor förmåga att bygga nätverk och skapa goda relationer. Vi önskar att öka mångfalden i vår grupp så vi ser gärna kvinnliga sökanden.
Vi har bytt ERP system till Dynamics 365 varför erfarenhet av ERP system i en större organisation är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet. Urval och intervjuer sker löpande så inkom med din ansökan så snart som möjligt dock senast den 12.e Februari.
Närmare upplysningar om tjänsten lämnas av:
IT-chef Swecon Anläggningsmaskiner AB, Henrik Sandberg +4610 556 3242
Monica Strömberg, fackligt ombud Unionen, telefon 010-556 34 66
Swecon Anläggningsmaskiner AB ägs av Lantmännen och är återförsäljare av Volvo Construction Equipment i Sverige. Sweconkoncernen finns även representerad i Estland, Lettland och Litauen samt delar av Tyskland.
Med drygt 650 anställda och 34 serviceplatser i landet kan Swecon erbjuda dig ett komplett sortiment av anläggningsmaskiner, utrustning, reservdelar, service och support. Hos oss kan du också få hjälp med förmånlig finansiering vid köp av en Volvo anläggningsmaskin - allt under ett tak.