IT Service Manager – Microsoft Digital Workplace – till AcadeMedia

IT Service Manager – Microsoft Digital Workplace – till AcadeMedia

Arbetsbeskrivning

AcadeMedia är Nordens största utbildningsföretag. Vi behöver ständigt utvecklas och förändras för att kunna möta behoven hos våra elever och anställda, men även kraven från samhället. Genom digitalisering, innovation och rätt strategi, effektiviserar vi processer och verktyg för anställda och elever.
Vi söker dig som vill jobba med tekniska lösningar, både befintliga och nya, i en miljö där vi vill att teknik ska utgå från människors behov, inte tvärtom.

I rollen som Service Manager hos oss kommer du att ansvara för Microsofts klientplattform. Det innebär allt från M365 verktyg, klienthantering, dokumentering och licenshantering.
Du för en dialog med systemleverantörerna, kvalitetssäkrar de tekniska kraven vid förändringar samt har en nära dialog med verksamheten.
I rollen ingår både operativa frågor och mer strategiska där du planerar för större projekt och har ett övergripande ansvar för tjänsternas hela livscykel – vad som blir bäst på kort och lång sikt.

För att du ska kunna leverera bästa möjliga tjänsterna kommer du regelbundet att träffa representanter från verksamheten och stötta dem med att utveckla processer och arbetsflöden och förstå deras behov av leverans.

Du kommer att tillhöra teamet Governance & Architecture på IT-avdelningen och samarbeta med andra tjänsteägare och IT-arkitekter.

Vi söker dig som:
· Vi söker dig som har erfarenhet av arkitekturrelaterade frågor kring klientplattformar baserade på Microsoft Windows. Rent tekniskt har du en god förståelse för Active Directory, applikationspaketering, imagehantering, DNS, SCCM, Intune samt MDM-lösningar.

· Gillar struktur, såsom ITIL och processtyrning samtidigt som du har erfarenheten och personligheten som gör att du kommer vidare när struktur saknas.

· Är en naturlig ledare som gillar att driva på projekt och processer framåt, samtidigt som du är prestigelös och en bra teamspelare.

· Har en god förståelse av ITIL samt erfarenhet av olika förvaltningsmodeller, till exempel från PM3.

· Är trygg i din tekniska kompetens, har ett naturligt ledarskap och tidigare har jobbat med leverantörsstyrning i beställarorganisationer.

För att du ska kunna leverera bästa möjliga tjänsterna kommer du regelbundet att träffa representanter från verksamheten och stötta dem med att utveckla processer och arbetsflöden och förstå deras behov av leverans.
Vad får du av oss?
AcadeMedia som organisation ger dig som individ stor frihet och goda förutsättningar att själv forma din roll inom de givna ramarna. Vi värdesätter personer med stort personligt driv som vill utvecklas vidare och stöttar gärna denna utveckling.
Du kommer att jobba med kompetenta och erfarna kollegor i ett trevligt team och ha en stor del eget ansvar. Du har stor möjlighet att vara innovativ i dina uppdrag för att verkligen bidra till kundernas digitalisering och effektivisering.
Vi tror på work life/balance och tycker det är viktigt att kunna kombinera yrkesliv med privatliv.
Vi sitter centralt i Stockholm City i fräscha och ljusa lokaler, i, närhet till goda kommunikationer.

Om företaget:
AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 16 900 medarbetare på våra drygt660 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling.
Alla 180 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.
Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.

Ansökan:
I denna rekrytering samarbetar AcadeMedia med House of Skills. Tveka inte att ansöka redan idag då urval sker löpande. Vid frågor eller funderingar kring tjänsten, vänligen kontakta mig som ansvarar för rekryteringen: Linda Freij, mail: linda@houseofskills.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AcadeMedia Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 december 2021
  • Ansök senast: 24 januari 2022

Besöksadress

Box 213
None

Postadress

Box 213
Stockholm, 10124

Liknande jobb


26 november 2024

Project manager

Project manager

26 november 2024

Objektledare Digitalisering och utveckling

15 november 2024

26 november 2024