IT Service Manager till Newsec

IT Service Manager till Newsec

Arbetsbeskrivning

Nu söker Centric en IT Service Manager till Stockholm eller Göteborg! Vi letar efter dig som är redo för din nästa utmaning och vill arbeta i en entreprenörsdriven miljö. Du kommer ansvara för uppbygnaden av ett nordiskt Service Desk team men du kommer också att leda medarbetarna i det dagliga arbetet!

Som IT Service Manager kommer du att arbeta hos vår kund Newsec. Newsec erbjuder fastighetsägare, investerare och hyresgäster ett brett utbud av tjänster inom förvaltning och rådgivning.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på din karriär.

Arbetsuppgifter
Som IT Service Manager kommer du att utgå från Newsecs kontor antingen i centala Göteborg eller Stockholm. Du kommer att tillhöra en nordisk organisation där du har ett nära samarbete med dina kollegor i Sverige, Finland, Norge och Danmark.

IT-organisationen genomgår en förändringsresa och som Service Manager så kommer du att agera på en både strategisk och operativ nivå. Du kommer att ansvara för uppbyggnaden av en nordisk Service Desk och samtidigt leda medarbetarna i det dagliga arbetet. Du rapporterar till Group CTO och resor inom Norden förekommer.

Exempel på arbetsuppgifter är:
- Övergripande ansvar för att bygga, leda, fördela och följa upp arbetet inom gruppen
- Personalansvar och budgetering
- Kompetensutveckling av medarbetare
- Driva den strategiska utvecklingen inom organisationen
- Uppföljning av SLA'er och analysera KPI'er för att säkerställa att dessa möter kraven från verksamheten
- Bygga samarbeten med övriga funktioner inom organisationen
- Underhålla, designa, förbättra och dokumentera processen för Indicent Management 
- Ansvarig för hantering och uppföljning av Major Incidents

Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att leda ett Service Desk team och som har agerat på både en strategisk och operativ nivå. Det är meriterande om du tidigare har byggt upp och utvecklat en Service Desk organisation och har erfarenhet av att samarbeta med en extern part som hanterar 24/7 support med olika språk. Du har kunskaper inom ITIL då du kommer driva arbetet kring Indicent Management och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Det är meriterande med eftergymnasial utbildning.

Du är prestigelös och trivs i en roll där du får möjligheten att arbeta både strategiskt och operativt. Som person är du kommunikativ, har en god förmåga att samarbeta samtidigt som du driver på arbetet självständigt. Du har en förmåga att prioritera, är inte rädd för utmaningar samt är lösnings- och resultatinriktad.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och det är viktigt att du motiveras av att arbeta i en föränderlig miljö.

Något för dig? Ansökningar behandlas löpande så välkommen med din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar.
 Vi med många tycker att vi är Sveriges skönaste IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
​Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Sandra Törnblom på tfn: 0724-676 009 eller sandra.tornblom@centric.eu.


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 28 januari 2022
  • Ansök senast: 28 april 2022

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


22 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

20 november 2024