IT Service Manager till Stora Enso i Falun

Arbetsbeskrivning

Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper. Vårt mål är att ersätta material som inte är förnybart, genom att skapa och utveckla nya produkter och tjänster som bygger på trä och andra förnybara material. Företaget har cirka 26 000 medarbetare och är ett publikt aktiebolag vars aktier är noterade i Helsingfors (STEAV, STERV) och Stockholm (STE A, STE R).



Vi vill nu förstärka vårt team i form av en IT Service Manager till vårt kontor i Falun:

Ansvarsområden:

• Hantera och säkerställa processer inom IT-verksamheten

• Utveckla / koordinera arbetsplats- och nättjänster enligt global servicestandard

• Se till att SLA / OLA följs i enighet med samarbetspartners

• Se till att samarbetet fungerar med alla berörda parter inklusive andra BIS team, leverantörer och partners samt med företag / kunder

• Ta in nya idéer för att förbättra verksamheten

• Rapportering kring serviceprestanda och annan statistik och nyckeltal

• Budget och kostnadsuppföljning samt andra administrativa uppgifter



Projektledning

• Initiera, styra och / eller hantera projekt och små förbättringar i ditt serviceområde

• Hantera förändringar och projekt enligt riktlinjer för processer och verktyg



Kvalifikationer

• Kandidatexamen inom IT eller annat relevant område

• Dokumenterad ledarskapsförmåga

• Kundorienterad med stor förmåga att bygga och underhålla kundrelationer

• Minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet på Service Desk, Windows, servrar, AD-strukturer och nätverk, konferensutrustning och virtualisering, produktionsmiljö, backup-lösningar, fjärrsupport och hårdvara

• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Andra språkkunskaper är meriterande

• Erfarenheterna av genomförandet av förbättringar inom IT-tjänster

• Analytiskt tänkande och förmåga att se saker ur ett bredare strategiskt perspektiv

• Genuint intresse för utveckling av andra individer

• ITIL v3 Foundation certifieringen är meriterande

• Flexibilitet då resor förekommer i tjänsten



Dina personliga egenskaper är viktiga. Du är en social person som har lätt för att bygga upp förtroende och långsiktiga relationer. Du gillar att lösa problem proaktivt och du arbetar självständigt och strukturerat.



I den här rekryteringen tar vi hjälp av Barona. För mer information, vänligen kontakta

Jeanette Britan, + 46 (0)8 525 205 05 eller jeanette.britan@barona.se

Om Barona:

Barona är ett internationellt bemannings- och rekryteringsföretag vars ambition är att utveckla och förenkla rekryteringsprocessen. Vi erbjuder våra kunder unika bemannings-, rekryterings- och HR-lösningar. Barona Sverige är en del av Barona Group som etablerades i Finland för 15 år sedan och idag finns även i Norge, Danmark, Polen, Ryssland, Estland och Spanien. 2015 skapade vår verksamhet drygt 14 000 nya jobb och omsatte 250 miljoner euro. Barona erbjuder sina konsulter arbetsmöjligheter i alla situationer i arbetslivet och du som arbetssökande når arbetsgivare runt om i hela Europa.

Läs mer här: http://barona.se/om-oss/

Sökord:

Barona;

Sammanfattning

Postadress

Bryggargatan 10
STOCKHOLM, 11121

Liknande jobb


21 november 2024

Manager Product & Data Management

Manager Product & Data Management

21 november 2024

Product Manager

Product Manager

20 november 2024