OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swedish Match stärker nu sitt Business Application Services-team inom Group IT. Missa inte chansen att söka tjänsten som IT Service Manager! Har du kompetens inom projektledning och ett genuint intresse för digitalisering? På Swedish Match har du möjlighet att vara med på en förändringsresa där de satsar stort på att bygga bra IT med innovativa lösningar. Här erbjuds du en roll med mycket frihet på ett fantastiskt bolag.
Arbetsbeskrivning
Kompetenscentret Business Application Services ansvarar för att utveckla, driva och förbättra applikationstjänster som stödjer ett brett spektrum av affärsmöjligheter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att ansvara för att applikationerna är välfungerande samt att de underhålls och vidareutvecklas. Du kommer att agera som spindeln i nätet där du har ett övergripande ansvar för att säkerställa stabila och säkra lösningar. Rollen innefattar även att säkerställa att supportfunktionen fungerar som den ska. Du leder samarbetet mellan interna kollegor och externa leverantörer för att utvärdera idéer och definiera lösningar.
Som Service Manager har du ägarskap för tilldelade applikationstjänster under hela livscykeln. Du rapporterar till Head of Business Application Services.
Tjänsten är tillsvidare och placering är i Göteborg eller Kungälv.
Din bakgrund
Som person är du ansvarstagande och har god förmåga att leda och kommunicera. Du har bred erfarenhet från IT-branschen och teknisk förståelse för applikationstjänster. Du trivs i en miljö som präglas av samarbete där du tillsammans med dina kollegor arbetar mot gemensamma mål. Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Du erbjuds
I rollen som Service Manager ges du möjligheten att bli en del av ett väletablerat och innovativt företag, med högkvalitativa produkter och välkända varumärken. På Swedish Match är vi övertygade om att en varierad personalstyrka är positivt för vår verksamhet. Vi strävar därför efter att vara en öppen och inkluderande arbetsgivare. I denna miljö har alla anställda lika möjligheter att uppnå sin fulla potential.
Våra kärnvärden är Passion, Ägarskap, Kvalitet och Innovation. Dessa värderingar är ständigt närvarande i vårt dagliga arbete. Vi söker kandidater som har förmågan att identifiera sig med dessa värderingar.
Ansökan
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Experis för Swedish Match räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Swedish Match. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Paula Skoglund på paula.skoglund@se.experis.com eller 072-201 59 64 eller Susanne Alderling på susanne.alderling@se.experis.com eller 073-621 72 82.
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan senast 2 maj!
Swedish Match
Swedish Match develops, manufactures, and sells high quality products with market-leading brands. We are a large cap Nasdaq Stockholm listed company, with a market capitalization of more than SEK 100 billion, and over 6300 employees. As one of the best performing companies since its listing in 1996, Swedish Match has achieved impressive growth in operating performance. As a highly successful and dynamic company, with its vision "A world without cigarettes" Swedish Match acts in a responsible manner and is proactive in providing dramatically less harmful alternatives to cigarette smoking. The company has strong core values, a diverse workforce, and a high achievement culture, providing opportunities for professional growth and career development.