OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Önskar du arbeta på ett företag som har ett tydligt syfte och goda värdegrunder? Har du ett stort intresse för IT och problemlösning, är en skicklig administratör, samtidigt som du brinner för att hjälpa andra? Vill du vara med och lösa en av vår tids stora samhällsutmaningar – att skapa livskvalitet och trygghet för vår åldrande befolkning – och samtidigt arbeta med innovativ teknik tillsammans med engagerade kollegor? Läs vidare och ansök redan idag!
Om tjänsten
Den här tjänsten som IT Service Manager/Kravanalytiker är placerad på kontoret i Malmö hos en av Peridos kunder – ett företag som genom innovativ välfärdsteknologi utvecklar tekniska lösningar och system för vård och omsorg. Med ett team på nästan 3000 anställda, verksamma i 17 länder över hela världen har dom en oslagbar strategisk kunskap och erfarenhet inom vård och omsorg.
Dina arbetsuppgifter
I din roll som IT Service Manager/Kravanalytiker är du med och utformar den här rollen som är helt ny, med hjälp av dina tidigare erfarenheter inom IT-utveckling, kravhantering och administration. Ditt arbete går ut på att samla in, granska, dokumentera och strukturera kraven från Bid- avdelningen som avser den mjuk- och hårdvara som potentiellt ska utvecklas/byggas. Dessa krav ska formuleras på så sätt att företagets utvecklingsavdelning kan skapa sig en bild av det som ska produceras (utseende, funktion osv) så att dom därefter kan återkomma med tidsspann och kostnad som Bid kan använda i underlag som svar på upphandlingar till kommuner och landsting. Du agerar med andra ord kommunikationsförmedlare som med bred teknisk förståelse kan prata med såväl Bid och säljavdelningen, som med utvecklarna, och få dom att förstå varandra trots olika fackspråk. Informationen som du har att utgå ifrån är oftast knapphändig, så det kräver kreativitet och en del pedagogiskt tänkande från din sida innan den kan utgöra ett underlag till utvecklingsavdelningen.
Dina egenskaper
För att både lyckas och trivas i den här rollen tror vi att du har relevant eftergymnasial utbildning inom IT, ex. data- eller systemvetenskap.
Du är en teknisk person med kunskap inom systemutveckling och som även har ett marknadstänk och dessutom är administrativt skicklig.
Du bör även ha en god kommunikativ förmåga – både muntligt och skriftligt – för att snabbt kunna omvandla krav till underlag för en teknisk funktion.
Vi ser att det är en fördel om du tidigare arbetat inom larmbranschen. Efter de grundläggande kvalifikationskraven kommer stor vikt att läggas på personliga egenskaper.
Du är analytisk, strukturerad, drivande och resultatorienterad.
Du är dessutom både social, utåtriktad, relationsskapande och samarbetsorienterad och du är motiverad av krav- och förbättringsarbete.
Det här är en arbetsplats som alltid har människors behov av närhet, trygghet och livskvalitet i fokus och därför blir du en viktig del i en helhet! Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Gymnasieutbildning
Eftergymnasial utbildning inom relevant område (ex. data- eller systemvetenskap)
Erfarenhet av kravanalys
Är administrativt lagd
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
Plus i kanten:
Tidigare liknande roll som ex. produktägare, teknisk projektledare el. liknande
Arbetslivserfarenhet från larmbranschen
Omfattning och tillträde
Heltid. Konsultuppdrag 1,5 månad och sedan överrekrytering tillsvidare. Tillträde omgående.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 32110 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.
#jobbjustnu