IT Service Owner

IT Service Owner

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

E.ON är ett energibolag med hjärtat i hållbarhet som verkar på en marknad i ständig förändring. Vi har en avgörande roll i energiomställningen och som en av Sveriges största nätägare är vår främsta prioritering att rusta elnäten för framtiden. För att förverkliga detta, men även hitta smarta lösningar här och nu, behöver vi bli betydligt fler kollegor som tillsammans arbetar för en hållbar tillväxt och en säker elförsörjning.

Om tjänsten

Vi letar efter en engagerad IT Service Owner som kommer att vara ansvarig för våra IT-system och bidra till vår ökande digitalisering och förbättrade kundupplevelser.

Som IT Service Owner är du ägare av våra Customer Relationship Management (CRM)-system där vi hanterar våra kunders uppgifter och kommunikation.
Du kommer att arbeta med olika aspekter av IT-tjänster, inklusive incidenthantering, förändringshantering, problemhantering, åtkomstkontroll, licenshantering, budgetansvar och koordinering av konsultanskaffning. Ditt ansvar omfattar också lifecycle management och att säkerställa stabilitet samt efterlevnad av olika regelverk i våra plattformar.

En viktig del av din roll är att fungera som en länk mellan olika IT-avdelningar och våra leverantörer. Du kommer att vara ansvarig för att våra plattformar förvaltas enligt uppsatta krav och processer samt koordinera olika interna projekt och aktiviteter.

Vi söker

Tillsammans med ditt team har du en central roll i att leverera värde till E.ONs kunder, kollegor inom andra delar av verksamheten och även gentemot externa partners. Som IT Service Owner spelar du en viktig roll i att driva vår vision om ökad digitalisering och förbättrade kundupplevelser.

För att lyckas i rollen tror vi att du behöver ha en relevant högskoleutbildning inom IT, exempelvis inom systemvetenskap. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av systemförvaltning och förmågan att navigera i komplexa tekniska landskap. Om du har kunskaper inom ITIL-processer, är van vid att hantera olika stakeholders och har beslutsfattande kompetens är det en stor fördel.

Som person tror vi att du är genuint intresserad och engagerad av IT-lösningar. Du är bra på att arbeta agilt och har förmågan att koordinera ditt dagliga arbete. Kommunikation är viktigt i din roll, och du ser stort värde i att samarbeta för att nå resultat.

Din närmaste chef, René Nordstrand Heunen, uppmuntrar till samarbete, nya idéer och kreativa lösningar. För denna roll söker vi dig som gillar att ha ett helhetsperspektiv, tar egna initiativ och motiveras av en kreativ och framåtdrivande miljö.

Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är 2 oktober.

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
René Nordstrand Heunen +46 73 025 45 91

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Hanna Rosén, Unionen, +46 705 705254
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, Carl-Johan.Johansson@eon.se
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Kontaktpersoner på detta företaget

Tommy Vati
+46 730344270

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2023
  • Ansök senast: 2 oktober 2023

Besöksadress

AddressLine t.b.d.
None

Postadress

Street t.b.d.
Malmö, 21742

Liknande jobb


20 november 2024

18 november 2024