IT SERVICE SUPPORT MANAGER

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Nu söker vi en IT Service Support Manager till vår kund i Göteborg! Som Manager för IT Service & Support ansvarar du för kundens IT Service Desk som även inkluderar ansvaret för telefoniområdet och deras ordersfunktion som hanterar alla beställningar och behörigheter. Service & Support hanterar service och supportärenden för alla kundens bolag inom koncernen. Inom teamets ansvar ligger att hantera 1:a samt i viss mån 2:ra linjens service och supportärenden. Teamet har en bred teknisk kompetens och har ett nära samarbete och relation med kundens verksamheter över hela Europa. Rollen inkluderar personalansvar för 14 stycken medarbetare.

I rollen inkluderas följande ansvarområden:
- Personalansvar
- Coachning av medarbetare i deras vardag.
- Hantera rekryteringar av både fast anställda och konsulter till grupperingen
- Att ta in nya influenser för att kunna vidareutveckla IT Service & Support
- Planering och schemaläggning av arbetspass för grupperingen
- Aktiv fördelning av arbetsuppgifter och hantering av projekt som oftast IT-support blir delaktig i
- Nära samarbeta med ITSM Teamet (Service Integration Manager, Incident Manager, Problem Manager) för att säkra SLA och leveranskvalitét
- Att aktivt kunna medverka i det operativa arbetet vid behov
- Att vara länken mellan IT Service Desk och övriga funktioner på IT-avdelningen
- Telefoniansvarig för koncernens telefoniplattform, både strategiskt och operativt
- Systemägare för ITSM verktyget (Ivanti)

Det ligger i rollens ansvar att bistå i prioriteringsfrågor, skapa tydlighet och förutsättningar för att medarbetarna skall kunna göra ett riktigt bra arbete. Dina tidigare erfarenheter har gett dig en god grund att stå på och du är trygg i din roll.

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Kvalifikationer
- Minst 5 års erfarenhet av en liknande roll
- Kunskap och erfarenhet av supportprocesser, ITIL, Lean eller motsvarande införande av en förbättringskultur
- Kommunicerar obehindrat både på svenska och engelska i både tal och skrift

Personliga egenskaper
Du behöver ha ett starkt inre driv och vara intresserad av att ta in nya influenser för att tillsammans med teamet vidareutveckla IT Service & Support. Strukturerad och tydlig ledare är viktiga egenskaper för att lyckas i denna roll.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
Enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2023-03-27 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-03-27 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) snarast, då intervjuer sker löpande. Ansökningar mottagna innan 2023-03-08 kommer hanteras i ett första urval. Sista ansökningsdag är 2023-03-10.

Sökord: IT Service Support Manager, IT Service Desk Manager, IT, Göteborg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 mars 2023
  • Ansök senast: 5 april 2023

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024