IT-Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en engagerad kollega till IT-service i Varberg!

Om arbetet:

Du kommer att arbeta med att stödja användare i det dagliga arbetet antingen vid din dator eller på plats. Målet är att lösa så mycket som möjligt på distans men vissa ärenden kräver att du tar dig ut till kund.

I huvudsak är det support per telefon eller via ett ärendehanteringssystem. Men du tar dig också ut och ger service till användarna. En del ärenden ställer höga krav på informationssäkerhet eftersom de kan innehålla personuppgifter.

Dina primära arbetsuppgifter kommer innebära:

* Telefonsupport - registrera och lösa ärenden och beställningar i direktkontakt med kund över telefon.
* Websupport - granska, komplettera ärenden. Kommunicera skriftligt med kunder.
* Lösningsgrupp - vår Servicedesk utmanas ständigt med ärenden/incidenter som kräver analys och djupare felsökning.
* Ta dig ut till användare- problemlösning på plats.

Du kommer att ingå i en avdelning där arbetsglädje, kunskap och ett gott bemötande står i centrum.

Din profil:

Vi tror att du som söker är en person med kundfokus och ett gott bemötande. Vid urvalet kommer stor vikt att läggas på personlig lämplighet och förmåga att fungera i grupp.

Vidare har du intresse och erfarenhet av felsökning inom datorteknik, MS Office och Windows OS.

Krav:

* Gymnasieexamen eller motsvarande inom de IT-tekniska ämnena.
* Kunskap inom klient- (dator) teknik, Windows OS och MS Office.
* Mycket god svenska i tal och skrift.
* B-körkort.

Meriterande:

* Kunskap om TCP-IP nätverk.
* Kunskap inom Active directory.
* Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-supportbranschen.



Tjänsten är på heltid dvs. 40 timmar/vecka. Då Servicedesk har öppet mellan 7-17 kan arbetstiderna variera under veckan.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Maxkompetens men arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.

Frågor gällande tjänsten hänvisas till ansvarig rekryterare Marigona, eller 073- 320 56 33.



Om Maxkompetens:

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och vi finns på 7 orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 400 anställda.

Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2021
  • Ansök senast: 3 februari 2021

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024