IT Servicedesk

IT Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Atria söker en engagerad och serviceinriktad medarbetare till vår IT Servicedeskfunktion placerad i Sköllersta.
I arbetet på Servicedesk kommer du att vara våra användares första kontakt hos IT och representera hela koncernens utbud av IT-tjänster.
Atria-koncernens IT organisation består av sammanlagt runt 50 medarbetare inom olika IT-relaterade områden och här i Sverige är vi för närvarande 10 personer. Organisatoriskt kommer du att vara en del av Atrias internationella ICT organisation men med ett supportfokus främst riktad mot den svenska verksamheten.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Hjälpa våra användare att komma till rätta med IT-relaterade problem
- Med hjälp av kollegor och externa leverantörer
- Stötta våra användare i att beställa, installera, konfigurera och använda IT-utrustning såsom smartphones, datorer, konferensutrusning, skrivare och tillbehör
- Detta kan innebära att resa till någon av våra fabriker eller kontor runt om i Sverige
- Hantera användaraccess till våra interna och externa IT-system och -resurser
- Arbeta tätt ihop med kollegor i våra olika länder kring våra IT-tjänster
- Genomföra återkommande underhållsarbete i våra servermiljöer och agera på övervakningsevent
Vi erbjuder en arbetsplats där din insats kommer att göra skillnad och där du har möjlighet påverka arbetssätt, processer och din egen utveckling. Du kommer att tillhöra ett team med hög kompetens och mycket engagemang.
För att lyckas i rollen ska du ha ett stort intresse för IT, utbildning inom IT och gärna tidigare erfarenhet inom liknande tjänst. Du ska ha generell förståelse och kunskap för IT-infrastruktur, modern teknologi och användarmiljöer (PC/mobil). Goda engelska kunskaper är ett krav, i både tal och skrift. Meriterande är kunskaper i finska och/eller danska.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, vi vill att du är ansvarsfull och tar ett aktivt ägandeskap i att hjälpa användare med att lösa deras problem samt att du har ett förtroendeingivande sätt i ditt bemötande. Du löser problem logiskt och analytiskt. Vidare tar du egna initiativ, är flexibel och drivs av utveckling. Vi ger dig möjligheten att utveckla dig själv, ge och växa i ansvar baserat på kapacitet och utveckling.
Vi ser fram emot din ansökan senast den 2021-01-16. Frågor kring tjänsten besvaras av Tobias Hansen, Chef IT-teknik, tobias.hansen@atria.com, +46706230170

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Atria Sweden Sköllersta
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 december 2021
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Postadress

Sockenvägen 40
Sköllersta, 69780

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024