IT servicedesk

IT servicedesk

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har stort intresse för teknik och IT och som har några års erfarenhet av IT-support och möter medarbetare med förstklassig service. Vår kund som sitter i centrala Stockholm söker en IT servicedeskhandläggare. Du kommer vara en del av Randstad Digital och där du kommer ha en konsultchef som engagerar sig i ditt uppdrag och din utveckling.


Company description
Randstad Digital är en del av Randstad, världens största HR-tjänsteföretag. Randstad Digital finns idag etablerat i 20 länder runt om i världen. Vi stöttar kunder i deras digitalisering, genom att stötta dem med kompetens inom tech/IT, där vi kan erbjuda rekryteringslösningar, konsultlösningar samt helhetslösningar och projekt via våra globala leveransteam. Nu står vi inför en spännande tillväxtresa i Sverige! 
läs mer om oss här: https://www.randstaddigital.com/about/ 

Ansvarsområden
Som IT servicedeskhandläggare arbetar du tillsammans i ett engagerat team. Teamet utgör första linje med att lösa användares IT-problem. Här kommer dina arbetsuppgifter bland annat att bestå av att, via telefon och mejl, ta emot och registrera ärenden i ett ärendehanteringssystem samt lösa olika typer av incidenter och förfrågningar.


Kunden är mån om att utvecklas och de arbetar i miljöer med en teknik som är i ständig utveckling. Du kommer få arbete i ett gott arbetsklimat där man värdesätter öppenhet och arbetsglädje.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknade roll och är van att supportera på telefon. Vi ser att du har följande bakgrund och kompetenser:
Examen från tekniskt gymnasium eller likvärdig utbildning med IT-inriktning
Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom first – eller secondline
Goda IT-kunskaper inom hårdvara, programvara, kringutrustning och operativsystem
Supportat användare i Microsoft Windows 10 och Office 365
Arbetat i Exchange adminverktyget, Active Directory och hanterat användarkonton.
Erfarenhet av ärendehanteringssystemet Easit eller Jira och erfarenhet av agila arbetsmetoder till exempel Scrum/Kanban är meriterande
Dina kunskaper i svenska är goda och du är bekväm med att kommunicera med användare som befinner sig i olika delar av landet.

Vi söker dig som vill ge förstklassig service, gillar problemlösning, är en god lyssnare och du tycker att det är roligt med kund kontakt. Du gillar att arbeta både självständigt och i team. Har god samarbetsförmåga. Du är nyfiken och har ett stort intresse för IT. Du tycker att förändringar är inspirerande och utvecklande.

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 augusti 2024
  • Ansök senast: 20 november 2024

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


18 december 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

18 december 2024

18 december 2024

18 december 2024