OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dibber är en del av en utbildningskoncern som driver förskolor och skolor på flera ställen i världen utan vinstintresse. Dibber arbetar för att utveckla och driva de bästa förskolorna och skolorna, där barn känner sig värdefulla, föräldrarna upplever trygghet och medarbetarna får alla förutsättningar för att göra ett bra jobb. Dibbers vision är att vi vill få "världens viktigaste värden att växa", alltså våra barn och elever.
På sikt vill Dibber bli den ledande aktören i Europa och pågående etablering i Sverige är en del av den visionen. I Sverige är Dibber en koncern som bedriver ca 100 förskolor och skolor i ca 20 bolag.
Vill du vara med och bidra till vår framtida skol-och förskoleverksamhet? Är du intresserad av att ge bra service samtidigt som du har goda kunskaper inom teknik och moderna digitala lösningar? Nu söker vi dig som vill arbeta med hela livscykeln av våra system och IT-tjänster. Våra tjänster ska stödja barn, elever, medarbetare och vårdnadshavare genom att skapa möjligheter för ett enhetligt, kvalitetssäkrat och effektivt arbetssätt.
Vi söker dig som brinner för support och som älskar problemlösning. Du kommer ingå i ett nystartat och drivet team. Du kommer primärt att jobba med inkommande ärenden och beställningar från Dibber Sveriges samtliga medarbetare. Vi har höga ambitioner om att ha en servicedesk som går från reaktiv till proaktiv support. Där vi ständigt utmanar våra processer med automation och tillämpning av den senaste tekniken inom utbildningsbranschen. Därför är det viktigt att du gillar att jobba med ständiga förbättringar i en föränderlig miljö.
Detta är en fin möjlighet för den som tycker om att vara med och bidra aktivt till förbättring som gör att vår verksamhet får en service i toppklass.
Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Helenelund, Sollentuna, och du kommer rapportera till Dibber Sveriges IT-Chef
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i ett team med bra kollegor och leverantörer som tillhandahåller expertis och support för allt från hårdvara till mjukvara. Vi har egna experter för de olika lösningar vi driver och du har alltid möjlighet att diskutera och debattera frågor med kvalificerade kollegor.
Du kommer bl.a. jobba med:
.Första linjen support till slutanvändare via telefon, chatt, e-post och webbtjänster Identifiera och diagnostisera frågor och problem i samtalet
.Kontofrågor
.Felsökning av klienter och skrivare
.Koordinering av break-fix processen för hårdvara
.Beställning av abonnemang
.Incidenthantering och koordinering
.Åtkomsthantering till applikationer
.Upprätthålla en hög nivå av artig kundservice
.Eskalera allvarliga problem till relevanta intressenter och leverantörer
.Dokumentation av kunskapsartiklar
.Identifiera och utveckla förbättrings-och automatiseringsmöjligheter
Kvalifikationer
Minst fyra (4) års erfarenhet av att jobba inom IT-servicedesk
Det är meriterande om du har högskoleutbildning i systemvetenskap, datavetenskap eller motsvarande eller relevanta IKT kurser
Erfarenhet av att jobbat med att utbilda och/eller handleda IT-användare
Erfarenhet av att jobba med managering och felsökning av Apple iOS (Ipads och Iphones), Chromebooks och PC-datorer samt skrivare
Erfarenheten av att jobba med Microsoft Azure-miljön för kontohantering och klientmanagering (WIN10), i både On-prem AD och Azure AD
Det är meriterande med erfarenhet av att jobba med Google Workspace
Det är också meriterande med viss nätverksförståelse
Det är meriterande om du jobbat inom utbildningsbranschen med skolor
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
På Dibber vill vi vara varma människor med den bästa kompetensen. Du som söker den här tjänsten gillar lagarbete, är kreativ, sprider god stämning omkring dig och lyfter gärna fram kvaliteter hos dina kolleger. Du tar egna initiativ och bjuder på dig själv, har förmåga att lyssna på andra, delar med dig av dina erfarenheter och stärker organisationens gemensamma ambitioner.
För att lyckas i rollen behöver du vara; positiv och hjälpsam, snabblärd och självgående, kreativ och lösningsorienterad och sätter service och verksamheten i fokus
Då du kommer att ha mycket kontakter både internt och externt är det viktigt att du har förmågan att utveckla ett bra samarbete med goda relationer, och du kommer ha stor nytta av att du har ett kommunikativt och pedagogiskt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder
Engagerade och duktiga kolleger i en professionell miljö både i Sverige och internationellt!
Möjlighet att jobba i en hybrid miljö – Google Workspace, Microsoft O365, PC, Chromebook och Apple iOS enheter samt molntjänster
En roll med möjlighet att påverka Dibber Sveriges digitala transformationsresa
Vi har kollektivavtal genom Almega (Friskoleavtalet)
Förmåner i samtliga av Dibbers verksamheter;
*Friskvårdsbidrag
*Personalstöd via Falck Health Care
Information om tjänsten
Tjänsten är tillsvidare och kommer att tillsättas snarast. Sista ansökningsdag 9e december 2022.
Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Lön
Enligt överenskommelse
Ansökan
Endast sökande som uppfyller kvalifikationskraven beaktas. Vi frånsäger oss kontakt från rekryterare.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum
Utdrag ur belastningsregistret måste uppvisas före tillträde och stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Om Dibber
Dibber Sverige är en del av Læringsverkstedet som är Norges största förskoleaktör. Dibber har 101 förskolor och skolor i hela Sverige, och totalt 550 enheter i 10 länder. Varje dag arbetar vi mot samma vision: "Vi får världens viktigaste värden att växa." Vårt mål är att barnen ska växa genom att tillägna sig kunskap och förmågor samt utveckla en känsla av trygghet och empati.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktinformation
Selam Welday, IT-chef
Arbetsplats
Stupvägen 1
191 42 Sollentuna