OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-Servicedesk medarbetare till Wipro, Stockholm.
Vi söker svensktalande IT-Servicedesk specialist som vill arbeta i vårt team i Linköping. Arbetet innebär att få hjälpa användare med de IT-problem som dessa har med sin hårdvara och mjukvara. Du kommer få ett omväxlande arbete där du får arbeta med att ge service och dessutom lär dig mer om stora organisationers IT.
Ditt huvudansvar kommer att vara att ge IT-support till anställda i ett multinationellt företag med placering i Stockholm. Du kommer arbeta med felsökning av datorer och mjukvara i Microsoft Windows miljö samt andra vanligt förekommande applikationer (t ex Adobe), samt nätverk och VPN-anslutningar, och trådlösa routrar. I dina uppgifter kommer det ingå att lösa incidenter på ett professionellt och effektivt sätt i tätt samarbete med andra kollegor och omgivande team.
Vi ser gärna att du har en bakgrund med studier inom IT, datorer och nätverk. Meriterande om du har erfarenhet av att ge service, gärna per telefon, samt att felsöka och avhjälpa fel på datorer och utrustning, i en större organisation. För att trivas i denna roll tror vi att du har god social förmåga och kan lösa uppgifter individuellt men också samarbeta med kollegor i ett team.
Då god kommunikationsförmåga är centralt i denna roll är det extra viktigt att du har en god förmåga att ge service och lösa problem samt att kunna kommunicera väl i tal och text på svenska och engelska.
Tillsättning av tjänsten sker löpande Välkommen med din ansökan redan idag!
Arbetsort: Stockholm
Arbetsspråk: Svenska och engelska