IT Servicedesk & Supportspecialist till Martin & Servera-gruppen

IT Servicedesk & Supportspecialist till Martin & Servera-gruppen

Arbetsbeskrivning

Årsta
Är du serviceminded och har ett stort IT-intresse? Vill du bli en del av ett härligt team som hanterar lokal IT Servicedesk och Support? Vill du dessutom vara delaktig i vår flytt till nya moderna lokaler, då är det här en roll för dig!


Vi söker nu dig som vill bli vår nästa Servicedesk & Supportspecialist!

Som en del av vårt supportteam med placering på huvudkontoret i Årsta arbetar du med att ge stöd och support till våra användare i IT- och telefoni-relaterade frågor, både lokalt på plats och via vårt ärendehanteringssystem TOPdesk. Du är lyhörd på avvikelser och indikationer på störningar som kan uppstå i vår miljö. Vidare arbetar du med installation och förändringshantering i vår arbetsplatsutrustning. Du felsöker enskilt och/eller tillsammans med övriga kollegor på plats och i övriga landet. Du deltar i projekt för att utveckla vår IT-miljö. Du kommer även att vara medlem i tjänsteområdet Servicedesk & Support som innebär att du tillsammans med andra tar fram morgondagens erbjudande. På sikt kommer huvudkontoret att flytta till nya moderna lokaler och där kommer vi inom supporten att vara en viktig del av projektet i form av att se till att alla våra kollegor har en väl fungerande arbetsplats.



Vad söker vi hos dig?

Att ge bra service till dina kollegor är någonting du brinner för. Vi tror att du har ett stort intresse för IT och telefoni, är nyfiken och taggas av möjligheten att få lära dig mer om support. Du vill hänga med i utvecklingen och ser nödvändigheten i att driva ständiga förbättringar för att kunna leverera den support våra användare behöver.  

Hos oss bidrar alla till att helheten ska bli så bra som möjligt. Det ställer krav på att vi håller tidsramar och lägger upp jobbet på ett effektivt sätt. Vi anpassar oss och håller humöret uppe när allt kanske inte går som tänkt. Vi pratar med varandra och är tydliga i vår feedback. På så vis lägger vi varje dag grunden till ett gott samarbetsklimat som gör att vi kan möta våra användare på ett proffsigt sätt.



För att lyckas i rollen tror vi att du:


• Agerar på ett professionellt och serviceinriktat sätt
• Är kommunikativ och har lätt att samarbeta med andra
• Är strukturerad och gillar ordning och reda. Det betyder inte att du är fyrkantig, snarare att du på ett bra sätt kan sortera och strukturera för att göra dagen lite bättre
• Är analytisk och kan se problem från olika perspektiv
• Har ett genuint intresse för informationsdelning
• Har B-körkort, då resor till andra orter förekommer

Om du även har god erfarenhet av Office 365 ser vi det som meriterande.



Din arbetsplats

Du blir en del av teamet IT Servicedesk & Support där du tillsammans med 10 kollegor hjälper företagets anställda med diverse IT- och telefoni-relaterade ärenden. Din arbetsplats är på vårt huvudkontor i Årsta, där vi totalt är ca 250 kollegor.



Varmt välkommen med din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas. Skicka därför in din ansökan redan idag!



Anställningsform: Tillsvidare 100% 
Arbetstider: 8-16.45 med möjlighet till flextid.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Bolag: Martin & Servera AB
Kontakt: För frågor om tjänsten kontakta Anette Malmberg, chef Servicedesk & Support, tel. 0705943214 eller Mariann Johansson, Teamledare Servicedesk & Support, tel. 0708183024. För frågor om urvalsprocessen kontakta Emelie Eriksson via emelie.eriksson@martinservera.se.



Urvalsprocessen 

Martin & Servera är en arbetsgivare som aktivt jobbar för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Vi vill spegla det samhälle vi verkar i och söker människor i alla åldrar och från alla delar av världen. Vi använder oss av personlighetstest i alla våra rekryteringar. Det gör vi för att kunna jämföra kandidater som uppfyller grundkraven på ett så rättvist sätt som möjligt. Du kan läsa mer om testen och vår urvalsprocess här.



Martin & Servera-gruppen 

Martin & Servera-gruppen är en svensk, familjeägd koncern och Sveriges ledande restaurang- och storköksspecialist. Vi består av sjutton bolag med starka varumärken specialiserade inom olika delar i grossistledet. Vi erbjuder råvaror, utrustning, drycker, tjänster och utbildningar till våra kunder, som är allt från stora restaurang- och hotellkedjor till det minsta lokala bageriet. Vi drivs av starka värderingar och en vision om hållbara affärer med omtanke om människor, djur och miljö. Läs mer om oss här.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Martin & Servera AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2021
  • Ansök senast: 2 december 2021

Besöksadress

Martin & Servera, Box 123, 601 03 Norrköping
None

Postadress

Strandbergsgatan 61
Stockholm, 11289

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024