OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Herrljunga kommun - hjärtat av Västra Götaland! Med våra goda pendlingsmöjligheter och vår tydliga och välkomnande VI-känsla är vi kommunen och arbetsgivaren för dig. Hos oss kommer du arbeta med att ge våra invånare en god service och bidra till att nå kommunens mål om långsiktig hållbarhet och att bli 10 000 invånare.
På IT Service Desk för Herrljunga och Vårgårda Kommuner arbetar idag omkring 17 personer och vi är kontaktpunkten för IT-incidenter, beställningar och relaterade frågor. Nu söker vi två kollegor till vår enhet.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en medarbetare för att hantera IT-incidenter, beställningar och annat relaterat till teknisk support från interna användare.
I rollen som IT Service Desk agent kommer du att arbeta med varierande typer av IT-ärenden där du tar emot inkommande ärenden via telefon samt mail som registreras i vårt ärendehanteringssystem.
Dina arbetsuppgifter är bland annat:
• Erbjuda IT-support genom att skapa och hantera interaktioner, incidenter och beställningar.
• Analysera incidenter och fastställa prioritet
• Kommunicera med problem manager och change manager
• Delta i möten med kollegor, interna sakägare och/eller leverantörer för att adressera åtgärder och förbättringar
• Det finns även möjlighet att fördjupa sig i specifika frågor eller system och vara med och utveckla.
Placeringen är främst i Herrljunga men även någon/några dagar i veckan i Vårgårda. Vi arbetar på kontoret, men det finns möjlighet att arbeta hemifrån till viss del.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Tidigare erfarenhet från liknande jobb är en fördel, ett brinnande intresse för IT ett krav kombinerat med att vara serviceinriktad med stor förståelse för vikten av att tillhandahålla en bra support till slutanvändare. Det är meriterande om du har erfarenhet av Microsoft och specifikt Microsoft Endpoint. Du behöver ha mycket goda svenska kunskaper i både tal och skrift.
Vidare ser vi gärna att man är en lagspelare då vi arbetar mycket i grupp. Vi eftersträvar en god användarupplevelse och användarna ska känna sig väl bemötta oavsett situation. Därför är egenskapen att man är service minded viktigt för oss. Vi söker dig som gillar att påbörja arbetsuppgifter men värderar att projekt även ros iland.
Vi söker dig som trivs att arbeta med förändringar, vi står inför många och omfattande förändringar i teamet nu och framåt. Exempel på kommande eventuella förändringar är byte av arbetsverktyg, förändras arbetssätt och troligen utökat ansvar.
Rekrytering sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!
ÖVRIGT
I Herrljunga kommun gäller heltid som norm med möjlighet till deltid. Om heltidsuppdrag saknas kan det innebära att tjänster kan kombineras med andra arbetsuppgifter, eller vid annan arbetsplats.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Herrljunga kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som säljare:
Herrljunga kommun har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Lindberg
0513 17411
Helen Borhammar
0513-17424
Bitte Svensson
0513-17445
Kommunstyrelsens ordförande Kurt Hårsmar
0513-171 10
Fackliga kontaktpersoner nås via kommunens växel
0513-17000
Bildningschef Bodil Jivegård
0513-17402