Arbetsbeskrivning
Startdatum: 01 december 2024 (alternativt så snart som möjligt) Slutdatum: 31 maj 2025 (med möjlighet till förlängning)
Vill du vara en del av ett dynamiskt team och bidra med din tekniska expertis? Vi hjälper nu ett företag i Västra Frölunda att hitta deras nästaIT Service Desk Technician för att stärka sitt lokala IT-infrastrukturstöd, IT Operations Nordic.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team med fyra kollegor. Din roll innebär att ge förstklassig IT-support till både kontorsanställda och servicetekniker, både på plats och på distans.
Primära arbetsuppgifter: Supportera användare på plats i Västra Frölunda/Torslanda.
Fjärrsupport till andra orter.
Hjälpa servicetekniker som använder Android-enheter via TeamViewer.
Övriga uppgifter: Assistera vid Windows 10-installationer (via SCCM) och utrullning av Windows 11.
Felsökning av Windows 10 och 11.
Konfigurera och sätta upp mobiler och surfplattor enligt företagets processer.
Hantera applikationsinstallationer (oftast via SCCM).
Administrera i Active Directory.
Support för Office365, Teams och OneDrive.
Hantera ärenden via ServiceNow.
Beställa IT-utrustning såsom datorer och mobiler.
Vem är du? Har erfarenhet av att arbeta i en IT Service Desk och med liknande uppgifter.
Behärskar Windows-operativsystem, SCCM och Active Directory.
Är väl insatt i Office365, Teams och OneDrive.
Har erfarenhet av ärendehanteringssystem (gärna ServiceNow).
Meriterande: Kunskap om Intune.
Omfattning och villkor Tjänsten är på heltid.
Ingen jour eller arbete utanför kontorstid.