IT-servicedesk till Bergman & Beving Operations

IT-servicedesk till Bergman & Beving Operations

Arbetsbeskrivning

Vi på IT inom Bergman & Beving rustar för framtiden och vi utökar nu upp vårt team ytterligare.
Vi bygger upp vår interna servicedesk och söker en ny kollega med stort intresse för service och IT.
Är det du?


Om vår kund
Bergman & Beving grundades 1906 och har i över 100 år formats till ett hem för
framgångsrika bolag som vill ta nästa steg och bli ledande varumärken inom sina kategorier.
Vi ger starka varumärken möjlighet att med frihet under ansvar driva sina verksamheter och
utvecklas, vilket vi tror resulterar i enkelhet och effektivitet. Vi vill att viktiga beslut ska fattas
där kunskapen är som störst. Som holdingbolag erbjuder vi finansiella resurser och
kompetens inom varumärkesutveckling, juridik, IT och ekonomi. Läs mer på www.bergmanbeving.com


Dina arbetsuppgifter
Som servicedeskmedarbetare verkar du som 1st line support gällande driftsatta lösningar.
Du är IT’s ansikte utåt och kundens väg in för samtliga inkommande supportfrågor kring de tjänster som IT levererar.

Dina arbetsuppgifter innebär bland annat att:
• Hantera, felsöka och lösa IT-relaterade ärenden via telefon och mail.
• Ta emot och behandla beställningar av till exempel mobiltelefoner och datorer.
• Övervaka kritiska integrationsflöden.
• Säkerställa att ärenden hanteras inom överenskomna tider i SLA.
• Aktivt medverka till att relevant dokumentation finns och upprätthålls.
• Identifiera och genomföra förbättringar inom Servicedesk.
• Delta i utvecklingsprojekt med system- och verksamhetskunskap
• Ha ett nära samarbete med den egna gruppen samt ha löpande kontakt med övriga roller inom IT

Tjänsten är på heltid och tills vidare med placering i Ulricehamn.


Din profil
Då vi inom IT är en serviceenhet är det viktigt att du har service som din ledstjärna och att du
bemöter utmaningar med en positiv attityd. Som person är du analytisk, strukturerad, kommunikativ
och serviceinriktad. Du har goda kunskaper inom Windows 10 och Office 365. Vi är ett skönt och
prestigelöst gäng som värderar samarbete högt. Du har ett stort intresse för IT och vill givetvis
vidareutveckla dina kunskaper.

För tjänsten är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som
skriftligt.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig en utvecklande tjänst i ett helt nytt team där det finns stora möjligheter att påverka
både din egen roll och dina arbetsuppgifter. Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en positiv miljö.
Du får kontinuerlig kompetensutveckling för att möta de krav som ställs på din roll.


Låter det intressant?
Vi ser fram emot din ansökan via www.effektiv.se. Intervjuer sker löpande. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta gärna Jens Lindroth, jens@effektiv.se eller Victoria Öberg, victoria.oberg@effektiv.se

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.

Sökord
IT-support, 1st line, IT-servicedesk, IT-helpdesk, IT-tekniker, Windows, Office 365

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Borås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024