IT-servicedesk till väletablerat företag!

IT-servicedesk till väletablerat företag!

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av att jobba i en IT-servicedesk? Är du en person som oavsett tid eller dag är redo att ställa upp för kollegan? Då bör du läsa vidare och skicka in en ansökan per omgående!

Om tjänsten

I denna roll kommer du arbeta i en servicedesk med inkommande ärenden i system, mejl och telefon. Teamet består av fyra kollegor och ni supporterar tillsammans siter runtom i hela Sverige. Ni hanterar service requests, incidenter, ser över status för företagets IT-verksamhet och mycket därtill. Ärendena innefattar allt ifrån lösenordsåterställning, användaradministration och korrigeringar i system till felsökning av tekniska produkter. Likaväl eskalerar eller omdirigerar du ärenden internt för att alla ska få hjälp. Då IT-miljön är komplex söker vi dig med servicedeskvana som kan både avhjälpa och utveckla vår servicedesk!

Du erbjuds, utöver en fast anställning på ett stabilt företag, ett generöst förmånspaket, flexibla arbetstider och kontor i nyrenoverade lokaler.

Vi tror att du…

- Har mellan två och fem års erfarenhet av arbete i en servicedeskfunktion eller IT support
- Har grundläggande kunskaper kring IT-infrastruktur så som nät, skrivare, servrar etc. i en företagsmiljö. Det räcker inte att du kan nätverk i hemmamiljö.
- Har erfarenhet av att arbeta i Office365-paketet, AD
- Är prestigelös, noggrann, serviceminded och har skinn på näsan
- Har ett strukturerat arbetssätt och förmåga att förstå processflöden
- Kan följa rutiner men även ifrågasätta om det finns bättre sätt att utföra arbetet på
- Har långsiktiga ambitioner med den här tjänsten
- Har flytande kunskaper i svenska och engelska


Praktisk information

- Start: omgående
- Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning tillämpas)
- Tider mellan 07:00-20:00, det tillkommer viss jourtid på lördagar som kan förläggas hemifrån.
- Placering: Stockholm. Hemmaarbete förekommer.




Den här rekryteringsprocessen hanteras av Ivy Talents. Frågor gällande tjänsten är varmt välkomna till ansvarig rekryterare emil@ivytalents.se. Selektering av Cv:n och intervjuer hålls löpande så visa ditt intresse för tjänsten redan idag.

Sökord: Servicedesk, IT-support, Kundtjänst, Kundservice, Support

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Olsson

Emil Dreca
+46738795858
Julia Olsson
0707597666
Sofia Balazsi

Julia Ronge
0707597666

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ivy Talents
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 februari 2021
  • Ansök senast: 28 juli 2021

Besöksadress

SANKT ERIKSGATAN 117 , Stockholm
None

Postadress

SANKT ERIKSGATAN 117
Stockholm, 11343

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024