OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
”Det finns få kommuner i Sverige som kan matcha Marks kommun och vi växer på alla håll och kanter. Här finns ett rikt näringsliv med världskända företag i olika branscher – med plats för fler att förverkliga sina drömmar. I Mark finner du hög livskvalitet, trygghet för alla och fantastiska naturupplevelser. Till Mark är det alltid nära från Göteborg, Borås och Varberg.
Av Marks kommuns drygt 34 000 invånare, så arbetar nära 3 400 personer i kommunens olika verksamheter. Här finns förskolor på de flesta orter, grundskolor på fem olika platser och gymnasium centralt i kommunen. Kinna som är kommunens administrativa centrum är utsedd till Sveriges grönaste ort.
Vi hoppas att just du är talangen som tillsammans med oss utvecklar och bygger en hållbar kommun för framtiden. Det här är därför mer än en jobbannons – det är ett erbjudande om ett bättre liv präglat av utveckling och laganda.”
ARBETSUPPGIFTER
Vi kommer att kunna erbjuda dig ett roligt, betydelsefullt och stimulerande arbete i en kommun i utveckling. Här blir du en viktig spelare med stort eget ansvar och frihet, samt möjlighet att tillsammans med dina kollegor skapa vårt nya team. Du kommer att ingå i vårt team för användarstöd och din huvudsakliga arbetsuppgift är att ta ett helhetsansvar för vår servicedesk och kringliggande tjänster. Tjänsten innebär inte något direkt personalansvar, men du kan se fram emot följande arbetsuppgifter:
· ansvar för vår incident, request och change management process
· Planera och genomföra mindre uppdrag
· utveckla vårt beställningssystem och självbetjäningsportal
· driva förbättringsarbete
· Vara teamleader för vårt team för användarstöd.
· KPI-er och mättal för ärenden och beställningar.
· Vara kontaktyta för aktuella leverantörer
· Ansvara för eskalerande ärenden
KVALIFIKATIONER
Du är van vid IT support och/eller administrativt arbete, och att kommunicera så att alla förstår. Du behöver även ha körkort för bil. Du har helst erfarenhet av Windows 10, Office 365 samt Windows Server , Active Directory och nätverk. Du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska.
I vårt team för Användarstöd så jobbar vi alla tillsammans för att skapa en struktur för att på bästa sätt kunna stötta vår kommuns digitaliseringsresa, så vi lägger stor vid dina personliga egenskaper och tror att din personlighet präglas av god förmåga att kommunicera och samarbeta.
Det är fördelaktigt om du har högskoleutbildning , eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Tidigare arbete inom kommunal verksamhet är meriterande.
ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.
Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, kostnadsneutral miljöbil, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christer Nilsson
0320-21 74 27
Anette Jansson
0320-21 80 77
Lena Johansson
0320-21 70 40
Robert Stjernström
0320-21 70 66
Administrativ chef Lena Ehrnlund
0320-21 70 03
SACO Anette Jansson
0320-21 80 77
Vision Lena Johansson
0320-21 70 40
Chef IT-service Thomas Hellberg
0320-21 70 30
Serviceledare Maricel Alvarez
0320-21 80 04
Personalchef Christer Nilsson
0320-21 74 27