It - Servicedeskmedarbetare

It - Servicedeskmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringar Älvsborg är ett unikt bolag. Vi ägs av våra kunder, vi är också lokala och erbjuder en helhetslösning som ingen annan kan. Sedan starten 1841 som försäkringsbolag är vi nu också en bank, enfastighetsförmedling och en larmcentral. Men kärnan i vår verksamhet är fortfarande densamma – att förmedla trygghet till invånarna i vårt område. Vi är både marknadsledande och har landets mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling. Dessutom har landets ekonomistudenter utsett oss till branschens mest attraktiva arbetsgivare. Vår vision lyder ”Tillsammans skapar vi trygghet och förverkligar drömmar”. Vill du bli en av oss? I så fall delar du också våra grundläggande värderingar om äkthet, tillit, mod och tydlighet. Så behandlar vi varandra i vårt bolag.

Om jobbet

Din uppgift blir huvudsakligen att arbeta med supportärenden i Servicedesk och att via telefon och digitala kanaler hantera felanmälningar från hela länsförsäkringsgruppen.

Arbetsuppgifter
* Supportera och säkerställa IT-stöd till verksamheten
* Arbeta aktivt med förbättringar av processer
* Arbeta aktivt med att höja användarnas IT-kompetens
På sikt ta utvecklat ansvar för eget kompetensområde

Även andra IT-relaterade arbetsuppgifter kan förekomma.

Vem är du?

Vi söker Dig som har relevant utbildning inom IT och/eller erfarenhet och kunskap inom IT-support. Du har kunskaper inom Windows, Active directory och Microsoft Office. Då kommunikationen med våra användare till större delen sker via telefon, är det viktigt att du är bekväm med telefon som arbetsverktyg. Meriterande är flerårig arbetslivserfarenhet inom servicedeskyrket samt kunskap om processorienterat arbete. Krav är goda språkkunskaper i svenska och engelska samt körkort.

Som person är du en öppen och glad problemlösare med humor. Du har lätt för att kommunicera, är prestigelös och har förmågan att vidareförmedla dina kunskaper. Du har förmåga att prioritera och kan dokumentera ditt arbete på ett bra och tydligt sätt. Du är van att arbeta självständigt, tar stort ansvar och trivs med att ge god service till användarna samt se till att saker blir gjorda. Eftersom arbetet stundtals innebär ett högt tempo är det viktigt att du är stresstålig och flexibel.

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning. Placering är på huvudkontoret i Vänersborg. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Frågor besvaras av IT-chef Camilla Persson: 070-230 42 31



Sista ansökningsdag: 2021-12-16

Kontaktpersoner på detta företaget

Kerstin Häregård / Kommunikationschef
033-17 15 22
E-Mail
kerstin.haregard@lansforsakringar.se
Emilio Salvadores (FTF)
0521-27 32 17
E-mail
b04esa@lansforsakringar.se
E-mail
b04esa@lansforsakringar.se
Katrin Lorentzon, Försäljningsansvarig Privatmarknad
Tel: 0321-53 17 12, Mobil: 070-605 17 12
Mail: katrin.lorentzon@lansforsakringar.se

Leif Drugge, FTF
033-17 15 68
Mail: Leif.drugge@lansforsakringar.se

Jim Rolfsson, Gruppchef
Tel. 033-20 79 69, Mobil. 072-700 79 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Länsförsäkringar Älvsborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2021
  • Ansök senast: 16 januari 2022

Besöksadress

Vallgatan 21
None

Postadress

Vallgatan 21
Vänersborg, 46228

Liknande jobb


18 november 2024

Extrajobb IT-support

Extrajobb IT-support

18 november 2024

Support Engineer

18 november 2024