IT-Servicedesk/Tekniker

Arbetsbeskrivning

IT-Servicedesk/Tekniker sökes för kunds räkning i Varberg

Är du en person som älskar service och samtidigt har ett stort intresse för teknik? Är du dessutom en engagerad person som trivs med att arbeta självständigt i en utvecklande verksamhet som värdesätter god kvalitet och god arbetsmiljö? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Vi söker nu till vårt team en engagerad kollega till IT-service i Varberg! Du kommer att ingå i en avdelning där arbetsglädje, kunskap och ett gott bemötande står i centrum.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med att stödja användarna i det dagliga arbetet vid datorn. Målet är att lösa så mycket som möjligt på distans. I huvudsak är det support direkt med kund per telefon eller via ett ärendehanteringssystem. En del ärenden ställer höga krav på informationssäkerhet eftersom de kan innehålla personuppgifter.

Dina primära arbetsuppgifter kommer innebära:

- Telefonsupport - registrera och lösa ärenden och beställningar i direkt kontakt med kund över telefon

- Websupport - granska, komplettera ärenden och kommunicera skriftligt med kunder

- Lösningsgrupp - vår Servicedesk utmanas ständigt med ärenden/incidenter som kräver analys och djupare felsökning

Din profil

Vi tror att du som söker är en person med kundfokus och ett gott bemötande. Vid urvalet kommer stor vikt att läggas på personlig lämplighet och förmågan att fungera i grupp. Vidare har du intresse och erfarenhet av felsökning inom datorteknik, MS Office och Windows OS. Kunskap om TCP-IP nätverk och AD är meriterande även dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-supportbranschen.

Vi ser också att du har:

- Gymnasieexamen eller motsvarande inom de IT-tekniska ämnena

- Kunskap inom klient- (dator) teknik, Windows OS och MS Office

- Mycket god svenska i tal och skrift

- B-körkort

Övrig information

Placeringsort: Varberg
Start: Omgående
Varaktighet: Visstid
Arbetstid: Heltid, Dagtid
Lön: Individuell lönesättning

Kunden har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos Kunden i Varberg.


Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Sara Hollsten på telefon 0733-205633 eller via mail


Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.


Om Maxkompetens

Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Emma Linde
073-4368109
Kristina Lindberg

Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg

Kristina Lindberg
076-6187940
Madeleine Göransson
0733205636
Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Adlerstam
0734-368169
Magdalena Josefsson
0734-368111

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2022
  • Ansök senast: 10 mars 2022

Besöksadress

Herkulesgatan 12, Stockholm
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


IT-Supporttekniker

IT-Supporttekniker

5 november 2024

Servicedesktekniker

Servicedesktekniker

5 november 2024

5 november 2024