IT servicedesktekniker med start omgående

Arbetsbeskrivning

Letar du nytt jobb inom IT support och vill börja nu i höst? Till vår kund söker Wise IT två sociala teknik-killar/tjejer som vill vara med och hålla företaget flytande genom att minimera IT-trassel.


Att arbeta som Wise IT konsult



Passar detta dig?

I rollen har du daglig kontakt med IT användare och är deras första kontakt. I teamet får du kollegor som också är anställda av oss på Wise IT. Teamet har som mål att lösa 80 % av alla ärenden vid första kontakt med användaren. Det är en viktig roll tillika uppskattad funktion som vår kund värderar och satsar mycket på. Det du ger in i form av service får du tillbaka i form av tacksamhet.

Du arbetar med ärendehantering, tar emot samtal och löser IT problem via telefon, mejl och remote. I arbetsuppgifterna ingår installation, felsökning, registrering och kontakt med andra linan och leverantörer. Vanligt förekommande är ärenden som rör nätverk, Active Directory, Exchange/Outlook, MS Office, Citrix. Användarna arbetar i Windowsmiljö och du supporterar mjukvara såväl som hårdvara och kringutrustning såsom telefoner och skrivare.

För att komma in snabbt i arbetet ser vi att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med PC/teknisk support och vill ta nästa steg och lära dig mer.

Välkommen att ansöka genom att svara på 5 snabba frågor. Du får även gärna skicka ditt cv till malin.reisner@wiseit.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 20 augusti 2016

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Junior Supporttekniker Sökes

Junior Supporttekniker Sökes

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024