OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Letar du nytt jobb inom IT support och vill börja nu på höstkanten? Till vår kund söker Wise IT en social teknik-kille/tjej som vill vara med och hålla företaget flytande genom att minimera IT-trassel.
Om Wise IT
Wise IT:s uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb. Som grund är vi experter på IT och utifrån det skapar och utvecklar vi starka relationer med vassa IT-personer samtidigt som vi utmanar våra kunder att möta verksamhetens och omvärldens krav. När vi för samman människa och IT kan vi ta nästa steg och bygga framtidens IT-organisationer - tillsammans.
Passar detta dig?
I rollen har du daglig kontakt med IT användare och är deras första kontakt. I teamet får du kollegor som också är anställda av oss på Wise IT. Teamet har som mål att lösa 80 % av alla ärenden vid första kontakt med användaren. Det är en viktig roll tillika uppskattad funktion som vår kund värderar och satsar mycket på. Det du ger in i form av service får du tillbaka i form av tacksamhet.
Du arbetar med ärendehantering, tar emot samtal och löser IT problem via telefon, mejl och remote. I arbetsuppgifterna ingår installation, felsökning, registrering och kontakt med andra linan och leverantörer. Vanligt förekommande är ärenden som rör nätverk, Active Directory, Exchange/Outlook, MS Office, Citrix. Användarna arbetar i Windowsmiljö och du supporterar mjukvara såväl som hårdvara och kringutrustning såsom telefoner och skrivare.
För att komma in snabbt i arbetet ser vi att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med PC/teknisk support och vill ta nästa steg och lära dig mer.
Välkommen att ansöka genom att svara på 5 snabba frågor och skicka ditt cv till malin.reisner@wiseit.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathias Linarfve
Malin Reisner
Malin Reisner
johanna nybom
Rebecca Levy
Jon Persson
Linda Mukka
Olivia Rehn
Catarina Andersson
Mathias G