IT-Servicedesk/Tekniker sökes för kunds räkning i Halmstad

IT-Servicedesk/Tekniker sökes för kunds räkning i Halmstad

Arbetsbeskrivning

Är du en person som älskar service och samtidigt har ett stort intresse för IT-teknik? Är du dessutom en engagerad person som trivs med att arbeta självständigt i en utvecklande verksamhet som värdesätter god kvalitet och god arbetsmiljö? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Vi söker nu till vårt team en engagerad kollega som kommer att arbeta i en större organisation på IT servicedesk med placering i Halmstad. Du kommer att ingå i en avdelning där arbetsglädje, kunskap och ett gott bemötande står i centrum.

Vår kund, där du kommer att arbeta, är en stor organisation med en IT avdelning på ca 200 personer. Din placering blir på IT servicedesk i Halmstad. Du kommer in i en IT-organisation där stort fokus ligger på att utveckla densamma och utvecklas med digitalisering som grund. Det innebär därför att du kommer in i ett spännande skede där arbetssätt och stöttande teknik ständigt kommer att utvecklas.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med att stödja kunderna i det dagliga arbetet vid datorn. Det innebär att du kommer att möta kunder med supportbehov som uppstår när de arbetar på jobbet eller hemma (ex uppkoppling o VDI), eller använder sig av M365 och då för att kunna arbeta i "molnet" och för att kunna komma åt applikationerna samt ex lagra på OneDrive, jobba i Teams eller liknande. Kunderna är framförallt personer från den egna organisationen och de är geografiskt spridda.
Målet är att lösa så mycket som möjligt vid första kontakten med kunden. I huvudsak är det support direkt med kund per telefon eller på plats, samt via ett ärendehanteringssystem. Informationssäkerhet är en viktig del i allt arbete som utförs.
Dina primära arbetsuppgifter kommer innebära:
Telefonsupport - registrera och lösa ärenden och beställningar i direkt kontakt med kund över telefon
Support på plats hos kund - För de ärenden som inte lätt löses via telefon
Websupport - granska, komplettera ärenden och kommunicera skriftligt med kunder
Lösningsgrupp - vår Servicedesk utmanas ständigt med ärenden/incidenter som kräver analys och djupare felsökning
M fl


Din profil
Du är en person som prioriterar kundfokus och ett gott bemötande, du känner dig tillfreds när du har kunnat hjälpa kunden och gjort ett gott jobb. Du har en vilja att vidareutvecklas inom IT-teknik och här kommer du att få den möjligheten. Med rätt inställning och engagemang från din sida, kommer du att få möjlighet att växa kunskapsmässigt och i fråga om ansvar och uppdrag.
Vid urvalet kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet och förmågan att fungera i grupp. Vidare har du ett stort intresse och erfarenhet av felsökning inom datorteknik, M365 och Windows OS.
Kunskap om kontohantering i Exchange och AD är meriterande, så även dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-supportbranschen och eftergymnasial utbildning. Då organisationen använder Teams mycket för digitala möten och samarbeten, är även djupare kunskap om den lösningen en bonus för den sökande.
Vi ser helst att du har:
Gymnasieexamen eller motsvarande inom de IT-tekniska ämnena
Kunskap inom klient- (dator) teknik, Windows OS och M365
Mycket god svenska i tal och skrift
B-körkort


Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Exempel på kontakt med din konsultchef är lunch, fika, telefonavstämningar, Afterwork, teams-möten och möte ute hos kundföretaget.

Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill hänga med oss!


Övrig information
Placeringsort: Halmstad
Start: Omgående
Varaktighet: Visstid
Arbetstid: Dagtid, Heltid
Lön: Individuell lönesättning


Kunden har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos Kunden i Varberg.

Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Sara Hollsten på telefon 0733-20 56 33 eller via mail sara.hollsten@maxkompetens.se

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Liknande jobb


Junior Supporttekniker Sökes

Junior Supporttekniker Sökes

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024